بیست‌وسومین نشست اوپک‌پلاس آغاز به‌کار کرد

بیست‌وسومین نشست اوپک‌پلاس آغاز به‌کار کرد

به گزارش سیگنال به نقل از شانا،

به گزارش خبرنگار شانا، وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو ائتلاف اوپک‌پلاس امروز (پنجشنبه، 11 آذرماه) درباره سیاست‌های تولید نفت خام این ائتلاف در ماه ژانویه 2022 به‌صورت ویدئوکنفرانس مذاکره می‌کنند.

قیمت‌ انواع نفت خام در فاصله دو نشست ائتلاف اوپک پلاس تحت تاثیر اعلام برداشت کشورهای مصرف کننده بزرگ از ذخیره‌سازی‌های راهبردی نفت خام و شیوع سویه اُمیکرون، بیش از 16 دلار برای هر بشکه در مقایسه با رکورد بالایی که در اکتبر (86 دلار) داشت، ریزش کرده است.

فرآیند تصمیم‌گیری برای تولیدکنندگان اوپک‌پلاس با این شرایط پیچیده شده است. بعضی از ناظران این گروه پیش‌بینی کرده‌اند که اوپک‌پلاس ممکن است به‌منظور مقابله با اشباع عرضه، برنامه افزایش تولید در ژانویه را متوقف کند و برخی دیگر اما معتقدند اوپک‌پلاس سیاست افزایش 400 هزار بشکه‌ای تولید روزانه در ماه ژانویه را ادامه خواهد داد و در ماه فوریه افزایش تولید را متوقف می‌کند، اکنون باید صبر کرد و نتیجه را دید.

اوپک و متحدانش از ماه اوت هر ماه 400 هزار بشکه در روز به تولیدشان اضافه کرده‌اند تا به محدودیت عرضه‌ای که در سال 2020 به اجرا گذاشتند، خاتمه دهند.

اوپک‌پلاس در واکنش به فروپاشی تقاضا در اوج بحران شیوع ویروس کووید-19، تولید خود را از ماه مه سال 2020، 9 میلیون و 700 هزار بشکه در روز معادل حدود 10 درصد از تقاضای جهانی محدود کرد، اما پس از آن زمان با بهبود تقاضا، محدودیت عرضه را به مرور تسهیل کرده است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.