بیت کوین و اتریوم نسبت به برخی سهام پایدارتر هستند

بیت کوین و اتریوم نسبت به برخی سهام پایدارتر هستند

نوسانات بازار ارزهای دیجیتال یکی از علت‌هایی است که علیه دارایی های دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گرفت زیرا ریسک بیشتری را برای سرمایه گذاران به همراه خواهد داشت از این رو باید باید در سرمایه‌گذاری در آن احتیاط بیشتری به خرج داد اما طبق جدیدترین داده های سایت  IntoTheBlock، دو ارز دیجیتال بزرگ موجود در بازار (بیت کوین و اتریوم) در مقایسه با برخی از سهام شرکت‌ها، نوسانات کمتری و سود بیشتری دارند.

تحلیلگران  این شرکت ابزاری خودکار برای محاسبه نسبت ریسک به مقدار سود سرمایه‌گذاری ایجاد کرده اند (Sharpe ratio) تا ریسک‌ها و پاداش‌های سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف را ارزیابی کنند.

این نسبت بر اساس عملکرد گذشته پرتفوی محاسبه می شود؛ اعداد بزرگ معمولاً نشانه خوبی از توزیع ریسک / پاداش در نظر گرفته می شود.

بازده کمتر، نوسان بیشتر

برخلاف تصور رایج، بیت کوین و اتریوم نسبت به بسیاری از سهام، به ویژه آنهایی که در حوزه‌ی کرییپتو در حال فعالیت هستند مانند سهام صرافی کوین بیس، نوسان کمتری داشته اند.

همانطور که نمودار نشان داده شده است، نسبت شارپ (Sharpe ratio) برای بیت کوین در -0.02 محاسبه شده است در حالی که همین نسبت برای اتریوم 0.04 است و از سوی دیگر، برخلاف تصور عمومی، سهام عملکرد بدتر یا مشابهی را با دارایی های دیجیتال داشته‌اند.

از آنجایی که این فرمول به ما امکان می دهد بازده دارایی را نسبت به نوسانات آن تعیین کنیم، اکثر شرکت های مرتبط با ارزهای دیجیتال با بیت کوین و اتریوم مطابقت دارند یا عملکرد ضعیفی دارند و نشان می دهد که سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال از طریق سهام  شرکت‌هایمرتبط با کریپتوکارنسی ممکن است در واقع ریسک بیشتری نسبت به سرمایه‌گذاری مستقیم در ارزهای دیجیتال داشته باشد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.