بیت کوین دیگر هرگز قیمت ۶,۰۰۰ دلار را نمی‌بیند!

بیت کوین دیگر هرگز قیمت ۶,۰۰۰ دلار را نمی‌بیند!

به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال،

به گفته پیتر برنت (Peter Brandt)، آن افرادی که به دنبال خرید بیت کوین در قیمت ۶,۰۰۰ دلار بودند، این فرصت را قبلاً از دست داده‌اند. برنت یکی از سرمایه‌گذارن باتجربه در حوزه ارزهای دیجیتال است.

به گزارش کوین تلگراف، برنت در مصاحبه‌ای که روز ۱۷ ژانویه (۲۷ دی) با این خبرگزاری انجام داد اعلام کرد که بر خلاف نظر عده‌ای، بیت کوین پیش از این‌ها به کف قیمت رسیده و از آن برگشته است.

برنت در بخشی از صحبت‌های خود می‌گوید:

همه می‌خواهند دست روی دست بگذارند و در قیمت ۶,۰۰۰ یا ۵,۰۰۰ بیت کوین بخرند. [آن‌ها] این فرصت را از دست داده‌اند. طی دوره کف قیمت، فکر می‌کنم، بسیاری از افراد بار خود را بستند.

او در ادامه افزود:

دست‌های خالی از دور خارج شدند و آن‌هایی که ماندند دست‌شان پر است.

برنت که یکی از مشهورترین طرفداران بیت کوین است، از ابتدای ماه جاری میلادی رویکردی صعودی را در خصوص بیت کوین در پیش گرفته است.

این در حالی است که اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی (آذر)، برنت هشدار داده بود که ممکن است بیت کوین کف قیمت‌های پایین‌تری را در سال ۲۰۲۰ ثبت کند. او ورود سرمایه‌گذاران بی تجربه را عامل این اتفاق عنوان کرده بود. برنت از این سرمایه‌گذاران با عنوان «مقلدین کریپتویی» یاد کرده بود.

در سال ۲۰۱۸ و یک ماه بعد از آن که قیمت بیت کوین به ۲۰,۰۰۰ هزار دلار رسید، برنت به سرمایه‌گذاران هشدار داد که ارزش بیت کوین افزایش بیشتری نخواهد داشت؛ هشداری که درست از آب در آمد و بیت کوین بیش از ۸۴ درصد از ارزشش را از دست داد و یک سال بعد تا ۳,۱۰۰ دلار سقوط کرد.

صحبت‌های برنت واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت. آلسیو راستانی (Alessio Rastani)، از دیگر معامله‌گران بازار، در ارتباط با صحبت‌های برنت می‌نویسد:

فکر می‌کنم هر کسی که به پتانسیل‌های بیت کوین علاقه دارد، باید حداقل ۱۰ الی ۲۰ درصد از سرمایه‌ای که می‌تواند به این ارز دیجیتال اختصاص دهد را در بازه‌ای بلندمدت سرمایه‌گذاری کند.

بیت کوین از ابتدای ماه ژانویه تا به اینجا ۲۵ درصد و در یک ماه اخیر ۳۵ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است. در روزهای گذشته قیمت هر واحد به ۹,۰۰۰ دلار رسید. صد البته این رقم چندان پایدار نبود و ساعاتی بعد این ارز دیجیتال به کانال ۸,۰۰۰ دلار بازگشت. در حال حاضر میانگین متحرک ۲۰۰ روزه، روند قیمت را قطع کرده است که خود نشانه‌ای مثبت برای بازار است.

آمارهای اخیر نشان از جذب سرمایه‌گذاران بزرگ به بازار بیت کوین را دارد. افزایش تقاضا برای قراردادهای آتی از جمله دلایلی است که با اتکا بر آن می‌توان گفت موسسات مالی به سمت بیت کوین کشیده شده‌اند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.