بیت کوین در زمان بلاتکلیفی جهانی جذاب‌تر می‌شود!

به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال،

جان پففر (John Pfeffer)، بنیان‌گذار شرکت سرمایه‌گذاری پففر به همراه تراویس کلینگ (Travis Kling)، بنیان‌گذار شرکت ایکیگای (Ikigai) و چارلز مک گراگ (Charles McGrraugh)، مدیر بازاریابی حوزه بلاک چین، به بحث در خصوص برگزیت، جنگ‌های تجاری و بی ثباتی جغرافیایی-سیاسی و ارتباطش با بیت کوین پرداختند.

به گزارش کوین تلگراف، این بحث که روز گذاشته طی یک مصاحبه با بلومبرگ و با اجرای آلاستیر مارش (Alastair March) در حاشیه جلسه توجیهی «آینده دارایی‌های دیجیتال» در لندن برگزار شد، به بررسی دقیق ایده بیت کوین و افزایش جذابیت سرمایه‌گذاری در آن به هنگام ایجاد بلاتکلیفی جهانی پرداخت.

مک گراگ بحث را با موافقتش با این ایده که نقش بیت کوین در زمان تهدیدها، رکودها و بلاتکلیفی‌های جهانی پر رنگ‌تر می‌شود آغاز کرد. او در این خصوص گفت که کاملا با این مسئله موافق است.

پففر در ادامه گفت که بیت کوین به طلای دیجیتال بدل خواهد شد. او در این خصوص ضمن اشاره به اینکه بیت کوین پیش از این نیز به عنوان طلای دیجیتال شناخته می‌شد افزود:

دیر یا زود این اتفاق خواهد افتاد. از آنجایی که بیت کوین یک یا دو مرتبه بزرگ‌تر خواهد شد، اوج بیت کوین مثل حالا نخواهد بود.

در سبد سرمایه‌گذاری خود به بیت کوین هم نگاه می‌کنیم و آن را وارد سبد سرمایه‌گذاری‌مان می‌کنیم. همین فعالیت‌هاست که باعث می‌شود بیت کوین طلای دیجیتال باشد و عملکردش نیز نوید همین مسئله را می‌دهد؛ چرا که هنوز کارش تمام نشده است. فراز و نشیب آن خیلی زیاد است.

تراویس کلینگ شاید واضح‌ترین و مستقیم‌ترین جواب را در خصوص ریسکی بودن بیت
کوین داده باشد. او با بیان اینکه بیت کوین پر خطر است می‌افزاید که این ویژگی که
باعث می‌شود با بالاتر رفتن بی مسئولیتی مالی و ناکارآمدی سیاست‌های پولی از جانب
بانک‌های مرکزی و دولت‌های جهانی، جذابیت بیت کوین نیز بیشتر شود.

امروزه، سرمایه‌گذاران بیت کوین دیگر به عنوان یک ذخیره ارزش در این ارز سرمایه‌گذاری نمی‌کنند. گمانه‌زنی‌های اینطور است که شاید به عنوان یک ابزار ذخیره ارزش به حساب بیاید چرا که ویژگی‌های لازم برای تبدیل شدن به یک ذخیره ارزش را دارد.

کلینگ همچنین اعلام کرد که اگر ایالات‌متحده همچنان از طلا به عنوان یک استاندارد استفاده می‌کرد و هر ساله به جای موازنه بودجه خود چندین تریلیون دلار خرج نمی‌کرد، شاید نیازی به بیت کوین به صورت جدی وجود نداشت. البته او در ادامه افزود که دنیای امروز طور دیگری است.

ماه نوامبر، رئیس بانک فدرال رزرو آمریکا، جرومی پاول (Jerome Powell)، اظهار داشت که بدهی‌های دولتی آمریکا با سرعت بیشتری نسبت به تولید ناخالص ملی در حال افزایش است. طبق گفته‌ها پاول سیاست مالی فعلی پایدار نیست، اما حل این مشکل هم وظیفه او نیست! او در این خصوص گفت:

در نهایت و در طولانی مدت، این مسئله جای پای چندان محکمی را ایجاد نمی‌کند.

بدهی دولتی آمریکا در حال حاضر بیش از 23 تریلیون دلار است؛ این یعنی به ازای هر فرد آمریکایی 70,000 دلار بدهی وجود دارد یا به عبارت دیگر برای هر بیت کوین، پای 1 میلیون دلار بدهی در میان است!

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.