بیت کوین در روند صعودی؛ این بار فرق می‌کند!

بیت کوین در روند صعودی؛ این بار فرق می‌کند!
به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال،

جهش اخیر قیمت بیت کوین که به لطف انتشار خبر ورود پی‌پل به حوزه ارزهای دیجیتال انجام گرفت، باعث شد تا امید دارندگان این ارز دیجیتال نسبت به صعود بیشتر تقویت شود. حالا بسیاری از تحلیل‌گران معتقدند که این صعود با صعودهای پیشین متفاوت است.

به گزارش دیکریپت، قیمت بیت کوین پس از انتشار خبر ورود این غول حوزه فینتک به ارزهای دیجیتال با جهشی ۸ درصدی همراه بود و توانست تا اوج ۱۳,۲۰۰ دلاری هم پیش رود. در حال حاضر نیز هر واحد بیت کوین در محدوده ۱۲,۷۰۰ دلار معامله می‌شود. قیمت فعلی، بیشترین قیمت از ژوئن ۲۰۱۹ تا به حال است.

بیت کوین تنها در سال ۲۰۱۷ موفق شده بود تا این مدت قیمت خود بالای ۱۲,۵۰۰ دلار را حفظ کند. در آن زمان افزایش تب‌وتاب عرضه‌های اولیه سکه (ICO)، رسیدن بیت کوین به اوج ۲۰,۰۰۰ دلار را تسهیل کرده بود.

از آن زمان و پس از سقوط گسترده بازار در سال ۲۰۱۸، بیت کوین تنها ۲ بار و در ماه‌های ژوئن و ژوییه سال ۲۰۱۹ از ۱۲,۵۰۰ دلار عبور کرده بود؛ این در حالی است در هر دو بار با اصلاح و سقوط همراه شد و موفق به ادامه روند صعودی خود نشد.

امروز بیت کوین برای سومین بار در تلاش برای عبور از مقاومت‌های این ناحیه است. اما این بار از کمک اخبار پی‌پل بهره می‌برد و این مسئله می‌تواند جهش‌های بیشتر را تسریع کند.

قیمت بیت کوین نسبت به پنجشنبه سیاه (سقوط ماه مارس) و رسیدن به کف قیمت ۴۶۴۴ دلاری، صعودی نزدیک به ۳ برابری (۲۷۵ درصدی) داشته است. در آن زمان، ویروس کرونا عامل اصلی سقوط اعلام شده بود.

به‌عقیده بسیاری از تحلیل‌گران، جهش فعلی در مقایسه با دیگر جهش‌های تاریخ یازده ساله بیت کوین، متفاوت است.

بیت کوین در روند صعودی؛ این بار فرق می‌کند!
نوسانات بیت کوین در سال‌های گذشته

جهش‌های سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹، عمدتا سهمی‌وار بودند، اما جهشی که از ماه مارس (فروردین) آغاز شده است، نوسانات کمتری داشته و پیش‌بینی آن ساده‌تر از جهش‌های سهمی‌وار سال‌های گذشته بوده است. این مسئله را می‌توان رفتاری طبیعی به حساب آورد و مدعی شد که سرمایه‌گذاران و معامله‌گران کمتری با تکیه بر اخبار و هایپ‌های موجود به بازار ورود کرده‌اند. باید به یاد داشت که چنین اخباری تاثیری کوتاه‌مدت بر قیمت‌ها دارند. جهش اخیر دارای الگوی رشدی به‌مراتب سالم‌تر از نمونه‌های پیشین است. صد البته بسیاری این رویکرد را قبول ندارند.

در واقع، سرمایه‌گذاران، خبر پی‌پل را با آرامش بیشتری قبول کرده‌اند و خبری از احساسات بیخودی نیست! شاخص ترس و طمع بیت کوین نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران در حالت «خنثی» یا «اندکی صعودی» قرار دارند.

اگر روند فعلی همچنان به فعالیت خود ادامه دهد، طولی نخواهد کشید که قیمت بیت کوین به اوج تاریخی جدیدی دست پیدا کند.