بیت‌کوین و یوان چین با یکدیگر رابطه‌ی معکوس دارند!

بیت‌کوین و یوان چین با یکدیگر رابطه‌ی معکوس دارند!
خلاصه اخبار

در جریان جنگ تجاری بین چین و آمریکا و با هر بار کاهش ارزش یوان چین شاهد افزایش قیمت بیت‌کوین هستیم

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت، بر اساس اعلام روزنامه‌ی صبح چین South China Morning Post(به اختصار SCMP)، ارزش بیت‌کوین بزرگترین رمزارز جهان در بازه‌ی زمانی ۵ می تا ۱۷ می ۲۶٫۵ درصد افزایش یافته و به ۷۸۷۸ دلار رسیده است. دونالد ترامپ(Donald Trump)، رئیس جمهور آمریکا در ۵ می اظهار داشت که تعرفه کالاهایی که از چین وارد می‌شوند را مجددا افزایش خواهد داد.

ضعف یوان چین با واکنش دولت این کشور به افزایش تعرفه‌های تجاری

SCMP اظهار داشت که ارزش یوان چین در شش ماه گذشته و پس از آن‌که دولت چین به تصمیم ترامپ در اعمال تعرفه‌های بالاتر بر واردات کالا‌های چینی واکنش نشان داد، به پایین‌ترین سطح خود رسیده است.

گاریک هیلمن(Garrick Hileman)، محقق اقتصاد کلان در دانشگاه اقتصاد چین(LSE) و رئیس تحقیقات Blockchain.com اظهار داشت:

ما شاهد همبستگی قدرتمند و معکوس میان RMB و بیت‌کوین هستیم، یعنی کاهش اخیر RMB با توجه به تنش‌های تجاری ارزش بیت‌کوین را افزایش می‌دهد.

همبستگی لزوما به معنای رابطه‌ی علت و معلول نیست

هیلمن همچنین اظهار داشت که «ما ۱۰۰ درصد اطمینان نداریم که افزایش قیمت بیت‌کوین به دلیل افزایش نگرانی‌ها نسبت به تنش‌های تجاری و کاهش ارزش یوان، اتفاق افتاده است. این محقق رمزارزی اظهار داشت:

همبستگی میان تنش‌های تجاری و کاهش نرخ معاملاتی RMB، لزوما به معنای رابطه‌ی علت و معلولی نیست. این نخستین مرتبه‌ای نیست که همراه با افزایش نگرانی نسبت به ارزش یوان، شاهد افزایش ارزش بیت‌کوین هستیم.

وی افزود که «پذیرش بیت‌کوین به عنوان «طلای دیجیتالی» در حال افزایش است و برای محافظت در برابر خطرات مختلف که در اقتصاد کلان شاهد هستیم، استفاده می‌شود.»

بیت‌کوین در سال جاری مورد توجه قرار گرفته است
بر اساس گزارش SCMP، قیمت بیت‌کوین ممکن است به دلیل فضای مثبتی که در کنفرانس Consensus 2019 وجود داشت، افزایش یافته باشد.

ملتم دمیرورز(Meltem Demirors)، مدیر استراتژی تکنولوژی در CoinShares که یک شرکت مدیریت سرمایه است، اخیرا تایید کرد که بیت‌کوین در سال جاری مورد توجه قرار گرفته است. وی اظهار داشت که سرمایه‌گذاران حقوقی(موسسات) و خُرد نسبت به پتانسیل بیت‌کوین در بلند مدت و تحول اکوسیستم برای پشتیبانی از آن احساس خوبی داشته و نیز اطمینان بیشتری دارند.

منبع: coinit.ir