بیت‌کوین باز هم در مرکز توجه کشور‌های عضو G20 قرار گرفت

بیت‌کوین باز هم در مرکز توجه کشور‌های عضو G20 قرار گرفت
خلاصه اخبار

به گزارش کوینیت کارگروه نیروی ویژه اقدامات مالی یا FATF روز ۲۱ام ژوئن اطلاعات بیشتری در رابطه با قوانین پیشنهادی خود که پیرامون فعالیت صرافی‌های رمزارزی و دیگر ارائه دهندگان دارایی‌های دیجیتال ارائه شده است، منتشر خواهد کرد. با این قوانین پیشنهادی صراحتا از پشتیبانی کشور‌های عضو G20 برخوردار است اما منابع مرتبط با صنعت رمزارزی نسبت به این قوانین اظهار نگرانی کرده‌اند و فکر می‌کنند که FATF درک درستی نسبت به صنعت رمزارزی و تراکنش‌های آن ندارد.

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت، از آنجایی که FATF اواخر سال گذشته اشاراتی به برنامه‌های آتی خود داشت،‌ این کارگروه انتقاد‌های زیادی از سمت منابع مرتبط با صنعت رمزارزی دریافت کرد، منابعی که شاهد بودند این کارگروه درک درستی در مورد نحوه‌ی انجام معاملات رمزارزی ندارد.

به طور خاص، تقاضای FATF برای اینکه صرافی‌های رمزارزی و دیگر موارد مرتبط باید داده‌های مربوط با فرستنده و گیرنده‌ی تراکنش‌ها را جمع‌آوری و ذخیره‌‌سازی کنند، امری تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسد.

 آکین فرناندز(Akin Fernandez) مدیرعامل پلت‌فرم Azteco با انتشار یک پست توییتری نوشت:

افرادی که سعی دارند بیت‌کوین را درک کنند با کسانی که واقعا درک درستی نسبت به آن دارند و می‌توانند مفاد مناسبی برای آن ارائه کنند، سروکار ندارند. بیت‌کوین یک بانک نیست. SWIFT نیست. پول نیست. فقط یک پایگاه داده است. Akin Fernandez

بیت‌کوین مرکز صحنه‌ی یک رویداد اختصاصی

پیش از اجلاس G20 در شهر اوساکا ژاپن که روز ۲۸ام ژوئن برگزار خواهد شد، تعدادی از صرافی‌های رمزارزی با نماینده‌ی FATF در راستای اعلام نگرانی‌های خود در رابطه با پیش‌نیاز‌های مربوط به تقاضای این کارگروه، دیدار خواهند کرد.

ماهیت دقیق این طرح‌ها همچنان نامشخص باقی مانده است، گرچه مدیران اجرایی نسبت به این گردهمایی خوش‌بین هستند و آن را به عنوان فرصتی برای شفاف‌سازی در نظر گرفته‌اند.

ایلین سان(Elaine Sun) مدیراجرایی Huobi Group روز ۱۷ام ژوئن در رابطه با این موضوع اظهار نمود:

گفتگوی مستقیم با کارگروه FATF برای شفاف‌سازی طبیعت منحصر به فرد(sic) صنعت رمزارزی، به ساخت یک درک متقابل از قوانین ارائه شده کمک خواهد کرد، و باعث می‌شود این صنعت راه‌حل‌های گسترده‌ای برای مدیریت چنین مواردی پیدا کند. Elaine Sun

آقای فرناندز نیز قبلا از فراخوان برای دور زدن FATF حمایت کرده بود، وی همچنین معترض است که این قوانین جدید تنها به نفع کشور‌های عضو G20 مانند آمریکا خواهد بود. وی در رابطه با این موضوع اظهار داشت که «این تنها شانس آمریکا برای رهبری تمام جهان در زمینه‌ی پذیرش بیت‌کوین است».

وی همچنین ادامه داد:

این بدان معناست که شرکت‌های آمریکایی بانکداران میلیارد‌ها انسان در سراسر جهان هستند که از خدمات بیت‌کوین استفاده می‌کنند. ممنوعیت این امر نباید در کل صورت بگیرد زیرا این کار بسیار کوتاه بینانه و غیر عقلانی است. Akin Fernandez

به نظر می‌رسد که این گردهمایی و دیدار سروصدای زیادی به پا کرده است، تا جایی که توانسته یک نام جدید برای خود پیدا کرده و V20 خطاب شود.

روز دوشنبه قیمت رمزارز بیت‌کوین با پیروی از روند بازگشتی و عبور از نقطه‌ی حمایتی ۹ هزار دلار، به رقم ۹۱۱۲ دلار رسید و توانست یک رکورد جدید از ماه می سال گذشته تا به امروز را به ثبت برساند. به هرحال پس از عبور از ۹۳۷۲ دلار طی ۲۴ ساعت گذشته، در حال حاضر قیمت رمزارز بیت‌کوین حول نقطه‌ی ۹۲۰۰ دلار قرار دارد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها