با وجود افزایش قیمت بیت کوین داده های آن چین همچنان از نزولی بودن بازار خبر می دهند

با وجود افزایش قیمت بیت کوین داده های آن چین همچنان از نزولی بودن بازار خبر می دهند

در تاریخ 30 می ( 9 خرداد) ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال تقریبا 5 درصد بهبود یافت و در حال حاضر در محدوده 1.3 تریلیون دلار است. این حرکت عمدتاً ناشی از افزایش 4.9 درصدی بیت کوین (BTC) در آن بازه زمانی بود اما انواع معیارهای معاملاتی نشان می دهد که سرمایه گذاران نسبت به این تغییر روند شک دارند .

به غیر از بیت کوین، کاردانو (ADA) تنها ارز دیجیتال با ارزش بالا بود که توانست هفته را با عملکرد مثبت 4.5 درصد به پایان برساند. در همین حال، اتر (ETH)، بایننس کوین BNB، ریپل (XRP) و سولانا (SOL)موفق به دریافت سود هفتگی نشدند.

تغییر روند بیت کوین پس از آن اتفاق افتاد که بازار سهام ایالات متحده برای اولین بار پس از هفت هفته منفی متوالی افزایش داشت. طولانی ترین روند شکست در بیش از یک دهه برای شاخص بورسی S&P 500 با عملکرد مثبت 6.6 درصدی در 22 می ( 1 خرداد) اتفاق افتاد.

به گزارش یاهو فاینانس، «با توجه به نتایج سه ماهه شرکت های خرده فروشی اصلی حداقل به طور موقت تورم تاثیر زیادی بر روی حاشیه سود آنها نداشته است.» به عنوان مثال، Macy’s (M) 29.1% در هفته افزایش یافت، پس از آن Nordstrom (JWN) 25.4% عملکرد مثبت و Ross Stores (ROST) 21.5% افزایش یافتند.

عجیب است که جی پی مورگان در 25 می یک یادداشت تحقیقاتی برای مشتریان ارسال کرد و ادعا کرد که 38000 دلار ارزش منصفانه بیت کوین است. بانک سرمایه گذاری جهانی همچنین گفت که سقوط Terra (LUNA) به تقاضای سرمایه گذاری خطرپذیر ارزهای دیجیتال آسیبی وارد نکرده است.

در 23 می(2 خرداد)، در جریان مجمع جهانی اقتصاد (WEF) در داووس، سوئیس، ریچارد نش، نایب رئیس پی پال، قصد شرکت برای پذیرش همه خدمات رمزنگاری و بلاک چین را اعلام کرد. پس از آغاز معاملات بیت کوین پی پال در سراسر ایالات متحده در سال 2020 ، این شرکت به گسترش پیشنهادات مرتبط با ارز دیجیتال خود ادامه می دهد.

در ادامه بهترین و بدترین عملکرد ارزهای دیجیتال هفت روز گذشته نمایش داده شده است. در حالی که ارزهای دیجیتال پیشرو ، تحرکات ملایمی داشتند، برخی از آلت کوین‌ها با سرمایه متوسط ​​نوسانات بالایی داشتند.

Synthetix (SNX) پس از اینکه Kwenta، یک برنامه معاملاتی بازار مشتقه بدون لغزش که توسط Synthetix طراحی شده است، به 325 میلیون دلار رسید و 15.8 درصد افزایش یافت.

هلیوم (HNT) پس از انتشار جزئیات مربوط به پروپوزال بهبود شماره 51 در 27 می، 15.2 درصد افزایش یافت. این تغییر چارچوبی را برای فعال کردن زیرشبکه ها با توکن و حاکمیت خاص خود معرفی می کند.

STEPN Governance (GMT) پس از مسدود کردن کاربران چینی از برنامه خود، 14.6 درصد از دست داد.

Terra Luna Classic (LUNC)، که قبلاً با نام LUNA شناخته می شد، پس از احضار همه کارکنان آزمایشگاه Terraform به عنوان بخشی از تحقیقات گسترده توسط مقامات کره جنوبی ، 12.2٪ کاهش یافت.

با توجه به عملکرد مختلط بازارهای آلتکوین، بررسی نحوه قرارگیری معامله گران بر اساس شاخص های معاملات و مشتقات ارزش دارد.

داده های آن چین نشان می دهد معامله گران خرد تمایلی به خرید در محدوده های فعلی ندارند

نمودار بالا براساس نسبت تتر به USD/CNY توسط صرافی OKX طراحی شده است و معیار خوبی برای نشان دادن تقاضای ارزهای دیجیتال توسط معامله گران خرد مستقر در چین است .

تقاضای خرید بیش از حد به شاخص بالاتر از ارزش منصفانه فشار می آورد. از سوی دیگر، در بازارهای نزولی، پیشنهاد بازار تتر زیاد می شود و باعث تخفیف 4 درصدی یا بالاتر می شود.

بین 23 و 30 می (2 تا 9 خرداد)، ارزش تتر نسبت به یوان چین به طور متوسط 2 درصد کاهش داشته است که نشان دهنده کمبود تقاضای معامله گران خرد است. مهمتر از آن، افزایش 4 درصدی ارزش بازار کریپتو در 30 می( 9 خرداد)، احساسات سرمایه گذاران را تغییر نداد.

اندیکاتورهای بازار مشتقه برای آلتکوین ها اندکی نزولی هستند

قراردادهای دائمی، همچنین به عنوان مبادله معکوس شناخته می شوند، دارای نرخ تعبیه شده ای هستند که معمولاً هر هشت ساعت یک بار شارژ می شود. صرافی ها از این کارمزد برای جلوگیری از عدم تعادل ریسک ارز استفاده می کنند.

نرخ سرمایه گذاری مثبت نشان می دهد که خریداران طولانی مدت اهرم بیشتری را طلب می کنند. با این حال، زمانی که فروشندگان به اهرم اضافی نیاز دارند، وضعیت برعکس رخ می دهد که باعث می شود نرخ تامین مالی منفی شود.

قراردادهای دائمی احساسات متفاوتی را منعکس می کنند زیرا بیت کوین و اتر دارای نرخ سرمایه گذاری اندکی مثبت ( صعودی) بودند، اما آلت کوین ها خلاف این را نشان دادند. به عنوان مثال، نرخ هفتگی منفی 0.20% سولانا برابر با 0.8% در ماه است که برای اکثر معامله گران مشتقه نامربوط است.

داده ها نشان می دهد که سرمایه گذاران عجله ندارند تا تایید کنند که بهبود اخیر قیمت نشان دهنده تغییر روند است. در حالی که کل سرمایه بازار کریپتو از حمایت 1.3 تریلیون دلاری عبور کرد، معامله گران احتمال رکود بیشتری را تخمین می زنند. تاکنون هیچ نشانه روشنی از حمایت بازار بر اساس معیارهای معاملاتی وجود ندارد.

داده‌های آن چین نشان می‌دهد که دارندگان بلندمدت بیت‌کوین همچنان به «جذب سرمایه» در حدود ۳۰ هزار دلار ادامه می‌دهند

بازارهای نزولی معمولاً با یک رویداد تسلیم شدن مشخص می شوند که در آن سرمایه گذاران دلسرد در نهایت موقعیت خود را رها می کنند و قیمت دارایی ها یا با کاهش جریان ورودی تثبیت می شود یا روند کاهشی آغاز می شود.

طبق گزارش اخیر Glassnode، دارندگان بیت‌کوین اکنون «تنها کسانی هستند که باقی مانده‌اند» و به نظر می‌رسد که «همزمان با کاهش قیمت ها به زیر 30 هزار دلار سرمایه خود را دوبرابر می کنند».

شواهدی از کمبود خریداران جدید را می‌توان با نگاهی به تعداد کیف‌پول‌هایی با موجودی غیرصفر یافت، که طی ماه گذشته کاهش یافته است، روندی که پس از فروش ارز در بازار کریپتو در ماه می 2021 مشاهده شد.

برخلاف فروش‌هایی که در مارس 2020 و نوامبر 2018 رخ داد، که با افزایش فعالیت‌های آن چین که «آغاز دوره‌های صعودی بعدی بود» به دنبال داشت، آخرین فروش هنوز نتوانسته «الهام‌بخش هجوم کاربران جدید باشد». تحلیلگران گلس‌نود می‌گویند این موضوع نشان می دهد فعالیت فعلی عمدتاً توسط هولدرها هدایت می‌شود.

علائم تجمع زیاد

در حالی که بسیاری از سرمایه‌گذاران نسبت به اقدام جانبی قیمت بیت‌کوین بی‌علاقه هستند، سرمایه‌گذاران مخالف آن را فرصتی برای انباشت می‌دانند، امتیاز روند انباشت بیت کوین نشان می‌دهد که «نمره تقریباً کامل بالای 0.9» را در دو هفته گذشته به دست آورده است.

طبق گفته گلس‌نود، امتیازهای بالا در این معیار در طول روندهای نزولی «به طور کلی پس از اصلاح بسیار قابل توجهی در قیمت آغاز می‌شود، زیرا روان‌شناسی سرمایه‌گذار از عدم قطعیت به انباشت ارزش تغییر می‌کند».

این ایده که بیت کوین در حال حاضر در مرحله انباشت است، توسط کی یانگ جو، مدیر عامل CryptoQuant نیز مورد توجه قرار گرفت، که توییت زیر را منتشر کرد و از دنبال کنندگان توییتر خود پرسید: “چرا خرید نکنیم؟

نگاه دقیق تر به داده ها نشان می دهد که انباشت اخیر عمدتاً توسط نهادهایی با کمتر از 100 بیتکوین و نهادهایی با بیش از 10000 بیت کوین انجام شده است.

در نوسانات اخیر، موجودی کل واحدهای دارای کمتر از 100 بیت کوین 80724 بیت کوین افزایش یافت که گلاسنود خاطرنشان کرد «به طور قابل توجهی شبیه به خالص 80081 بیت کوین است که توسط گارد بنیاد LUNA منحل شده است».

واحدهای دارای دارایی بیش از 10000 بیت کوین در همین بازه زمانی 46269 بیت کوین به موجودی خود اضافه کردند، در حالی که نهادهای دارای 100 بیت کوین تا 10000 بیت کوین “رتبه خنثی تری را در حدود 0.5 حفظ کردند که نشان دهنده تغییر خالص نسبتا کمی در دارایی های آنها است.”

دارندگان بلندمدت هنوز فعال هستند

به نظر می رسد دارندگان بلندمدت بیت کوین، نیروی محرکه اصلی در پشت اقدام قیمت فعلی هستند، به طوری که برخی به طور فعال انباشته می شوند و برخی دیگر به طور متوسط 27- درصد ضرر می کنند.

علیرغم فروش که برخی در گروه دارندگان بلندمدت شاهد آن بودند، کل عرضه این کیف پول ها اخیراً به بالاترین حد خود یعنی 13.048 میلیون بیت کوین بازگشته است.

گلاسنود گفت،

«مگر اینکه توزیع مجدد کوین قابل توجهی رخ دهد، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که این معیار عرضه در طول 3 تا 4 ماه آینده شروع به صعود کند، که نشان می‌دهد HODLers به تدریج جذب می‌شود و عرضه را حفظ می‌کند.»

نوسانات اخیر ممکن است برخی از اختصاصی ترین دارندگان بیت کوین را از بین ببرد، اما داده ها نشان می دهد که اکثر دارندگان جدی حاضر نیستند عرضه خود را خرج کنند “حتی اگر اکنون با ضرر نگهداری شود.”

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.