بیانیه کمیسیون بلاکچین و رمزارز سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور پیرامون موضوع خاموشی ها و آلودگی هوای تهران و کلانشهرها

بیانیه کمیسیون بلاکچین و رمزارز سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور پیرامون موضوع خاموشی ها و آلودگی هوای تهران و کلانشهرها

به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال،

با توجه به موضوعات پیش آمده پیرامون موضوع خاموشی ها و آلودگی هوای تهران و کلان‌شهرها موارد ذیل را به اطلاع می رسانیم.
1-آلودگی های هوای تهران و استفاده از مازوت به جای گاز در نیروگاه ها در فصل زمستان مسبوق به سابقه است و طبق مصوبه ستاد ملی کرونا قرار بود امسال از مازوت سوزی جلوگیری شود که باعث خاموشی هایی نیز گردیده است.
2 -طبق فرموده سخنگوی صنعت برق کشور، حدود 310 مگاوات ظرفیت صنعت استخراج رمز ارزها می باشد که با توجه به ظرفیت تولید 85000 مگا واتی تولید برق کشور و میزان اوج مصرف کشور (حدود 40000 مگاوات در زمستان و 55000 مگاوات در تابستان) متوجه نقش کمتر از هفت دهم درصدی این صنعت از مصرف کشور هستیم و به هیچ عنوان این حوزه مسبب افزایش مصرف یا خاموشی یا آلودگی هوا نیست.
3 -تهیه خوراک خبری برای دشمنان کشور و انحراف اذهان داخلی از سوء مدیریت شبکه تولید و توزیع برق کشور توسط سخنگوی صنعت برق در دو هفته پیش و تلاش ایشان برای اصلاح فرمایشات خودشان در 48 ساعت گذشته خسران و هزینه های زیادی برای برخی نهادهای کشور و دولت و صنعت استخراج در شرایط خاص کشور به ارمغان آورده است و درخواست می گردد قبل از اظهار نظر توسط همه افراد و رسانه ها از صحت و سقم هر خبری اطمینان بیشتری حاصل گردد.
4 -یکی از مجموعه های مجاز تولید رمزارز ، مزرعه موسوم به فارم رفسنجان می باشد که طبق قانون، بخشی از همان 7.0 درصد (کمتر از یک درصد) ظرفیت فعلی صنعت می باشد و درصورتیکه وزارت نیرو از اسناد قبوض و اسناد واریز وجه به خزانه کشور و پروفایل مصرف ایشان رونمایی و شفاف سازی کند موجب رفع ابهام از تبعیض بین صنعت گران داخلی و خارجی خواهد بود. صرف فعالیت مجاز یک صنعت هیچ ایرادی ندارد.
5 -تعیین تعرفه غیر عادی و بدعت عجیب وزارت نیرو در تعیین تعرفه های بالا برای استخراج طبق اعلام سخنگوی صنعت برق کشور ، موجب سوق دادن فعالیت های کوچک و صنعت استخراج رمز ارزهای کشور به دور از محیط شفاف شده است و این قانون بد گویا نتوانسته است هدف اصلی خودش را به نتیجه برساند و نتیجه عکس داده است.
6 -بدهی سنگین چند هزار میلیارد تومانی وزارت نیرو به نیروگاه داران کشور که اهمیت استراتژیک آنها امروز بیش از پیش معلوم شده است از طرفی، و از طرف دیگر عدم اجازه به آنها جهت بهره مندی از صنعت استخراج جهت در آمدزایی در ظرفیت های خارج از مدار یا کم راندمان یا محبوس کشور باعث شده است مدت ها نیروگاه داران که در زندانی از میله های طلا گرفتار هستند نتوانند اقدام به تعمیرات دوره ای اساسی کنند و موجبات استهلاک سنگین آنها و عدم توانایی به توسعه شده است. این موضوع عامل اصلی خاموشی ها و تضعیف پدافند غیرعامل کشور است که اثرات سوء آن برای چند سال آینده نیز به ارث گذاشته شده است.
7 -افزایش ظرفیت مصرف برق کشور یکی از شاخصه های رشد اقتصادی آن کشور است و بهتر است به دنبال دلیل عدم رشد ظرفیت تولید متناسب با افزایش گاز و برق کشور گشت و عدم رشد زیر ساخت های کشور بدون انگیزه و مشارکت بخش خصوصی به دور از ذهن است و با سیاست های کلان توسعه جمعیت کشور نیز در تضاد می باشد.
8 -صنعت استخراج رمزارز هزینه هایی دارد مانند:
1-8 -هزینه انشعابات برق و تثبیت برق از سطح ولتاژ بالا به ولتاژ قابل مصرف.
2-8 -هزینه زیر ساخت بهره برداری و خنک کاری و فیلتراسیون.
3-8 -هزینه تهیه دستگاه های استخراج.
4-8 -هزینه تعمیرات و نیروی انسانی و بهره برداری.
5-8 -هزینه برق با تعرفه میانگین 965 تومان (که این عدد نیز ثابت نیست و بر حسب نرخ دلار متغیر می باشد و هر لحظه امکان افزایش آن وجود دارد)
6-8 -هزینه اجاره محل.
نکته: صنعت گر استخراج صنعت گری است که محصولی تولید می کند با قابلیت صادرات و تهاتر. میزان تولیدی و قیمت محصول تولیدی متغیر است و ریسک های فراوان افت قیمت محصول تولیدی و از رده خارج شدن تجهیزات از لحاظ تکنولوژی و خرابی و… را دارد. این حوزه خطرات و احتمال ور شکستگی های فراوانی نیز دارد و بهتر است از هر گونه ساده انگاری یا ارزیابی اقتصادی یک صنعت پر پیچ و خم در یک زمان خاص از لحاظ سختی شبکه و قیمت محصول اکیدا خودداری گردد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.