بورس” قلک نیست! / «قلک اوراق بهادار»

بورس” قلک نیست! / «قلک اوراق بهادار»

به گزارش سیگنال به نقل از بورس نیوز،

به گزارش بورس‌نیوز، “اعتماد” دُر گران‌بهایی که به هیچ دولتی ندهند! نه دولت کلیدساز و نه دولت محرومان بلکه در مجلس انقلابی نیز خبری از کندل‌سازی اعتماد سرمایه‌گذاری نیست و شاید بعید باشد که برخی افراد مسئول، شرایط روز بورس را درک کنند چراکه تمرکز آنها، تنها بر کسری بودجه است.

اوضاع تامین‌مالی شرکت‌ها اوضاع مناسبی نبوده و دست دولت‌ها در جیب شرکت‌هایی است که عمده سهام آن‌ها برای دولت است و هر زمانی که اهالی پاستور بخواهند، از حیاط خلوت خود نقدینگی برداشت می‌کنند یا چاشنی شرکت‌ها را تغییر می‌دهند تا لذیذتر باشند؛ برای مثال، افزایش بی‌منطق گاز، برق و انواع مالیات‌ها و عوارض صادراتی به اوج رسیده و این تنها به نفع دولتی‌هایی است که در کمال ناآگاهی نمایندگان مجلس، سیگنال گرانی و بی‌ارزشی شرکت‌ها را مخابره می‌کنند!

شاید تعجب برانگیز باشد که هنگامی مسئولان با مصاحبه‌های پیاپی ابراز می‌کردند که بورس مکانی برای سرمایه‌گذاری و رشد سرمایه مردمی است و ما به چشم قلک به این بازار نگاه نمی‌کنیم اما؛ باید گفت «قلک اوراق بهادار» نه بورس اوراق …

سهامداران عزیز حال به سراغ شاخص‌کل برویم که در محدوده‌ای قرار گرفته که باید نفسی تازه کند؛ شاخص کل با رسیدن به محدوده 1/243/000 واحد نیز نتوانست ولو موقت حال بهتری بیابد و حالا کف کانال نزول 6 ماهه در محدوده 1/218/000 واحد در پیش روی ما قرار دارد!

 دلار گران تر شد

دلار هر روز گران‌تر از دیروز پیش می‌رود و خریداران باید 80 تومان دیگر روی قیمت دیروز بگذارند تا بتوانند یک دلار خریداری کنند؛ نرخ دلار به 28 هزار و 170 تومان رسیده و باید دید که خبر نهان پیر‌های بازار دلار چیست که این‌روز‌ها دلار فاز صعودی را به خود گرفته و خبری از علت و معلول آن نیست! باید اضافه کنیم که هر یورو نیز به 31 هزار و 860 تومان رسید.

سکه نیز فاز صعودی خود را تکرار کرد یعنی 150 تومان دیگر!

بازار سکه نیز برای اهالی و دارندگان سکه، سکه است؛ یعنی 150 هزارتومان دیگر سود در یک روز به نفع اهالی بازار سکه رقم خورد و نرخ آن به 12 میلیون 300 هزارتومان رسید.

هر سکه امامی نیز با نرخ 12 میلیون و 350 هزارتومان در جایگاه روز گذشته خود باقی ماند تا بدون نوسان باقی بماند.

هر گرم طلا در تابلوی طلافروشی‌ها نیز به نرخ یک میلیون و 242 هزارتومان رسید و مسیر صعودی طلا برای خریداران این کالای زرد نیز هموار شده و ریزش نگران‌کننده‌ای که سرمایه‌گذاران طلا تجربه کرده بودند، در حال برطرف شدن است.

از غرب تا شرق

به سراغ وال‌استریت و شاخص‌های معروف آن برویم که اغلب سلبریتی‌های این بازار سبزپوش بودند؛ داوجونز با رشد 99 درصدی، S&P با رشد 12 درصدی و البته نزدک که با 0,59 درصد منفی کار خود را پایان داد و شاخص‌های شرقی مانند Nikkei ژاپن با حد 556 واحد منفی و شاخص شانگ‌های نیز با 39 واحد سرخی به کار خود پایان داد.

نفت و یک نوسان منفی ریز

قیمت نفت به 85.83 دلار رسیده و کمی بیش از 2 درصد روند منفی را به خود گرفت البته انتظار اهالی بازار نفت بدین گونه است که با تشدید تنش‌های روسیه و اوکراین، قیمت نفت یک انفجار صعودی را تجربه کند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.