به زودی مقامات ۲۶ بانک مرکزی سراسر جهان با بنیانگذاران پروژه‌ی رمزارزی لیبرا دیدار خواهند کرد

به زودی مقامات ۲۶ بانک مرکزی سراسر جهان با بنیانگذاران پروژه‌ی رمزارزی لیبرا دیدار خواهند کرد
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از کوینیت، ملاقات نمایندگان بانک‌های مرکزی و لیبرا طبق گزارشاتی که روز یک‌شنبه منتشر شد، قرار است مقامات رسمی ۲۶ بانک مرکزی سراسر جهان از جمله بانک فدرال رزرو ایالات متحده و بانک انگلستان(بانک مرکزی این کشور) با نمایندگان پروژه‌ی رمزارزی لیبرا دیدار کنند. همانطور که می‌دانید لیبرا(Libra) در […]

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

ملاقات نمایندگان بانک‌های مرکزی و لیبرا

طبق گزارشاتی که روز یک‌شنبه منتشر شد، قرار است مقامات رسمی ۲۶ بانک مرکزی سراسر جهان از جمله بانک فدرال رزرو ایالات متحده و بانک انگلستان(بانک مرکزی این کشور) با نمایندگان پروژه‌ی رمزارزی لیبرا دیدار کنند. همانطور که می‌دانید لیبرا(Libra) در واقع پروژه‌ی رمزارز پایدار شرکت فیس‌بوک می‌باشد.

facebook libra

بنویت کوئری(Benoît Coeuré) یکی از اعضای هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا(ECB) در شهر بازل کشور سوئیس ریاست این نشست را برعهده خواهد داشت. وی اخیرا هشدار داده است که اگر لیبرا می‌خواهد در سطح اروپا فعالیت داشته باشد، «معیار‌های انطباق با مقررات و قانون‌گذاری سخت‌گیرانه در نظر گرفته خواهند شد».

موضوع مورد بحث چه خواهد بود؟!

به طور مشخص قرار است که نمایندگان پروژه‌ی لیبرا با کمیته‌ی بانک پرداخت‌های بین‌المللی(BIS) در رابطه با موضوعاتی همچون زیرساخت‌های بازار و فرایند پرداخت ملاقات داشته باشند. لازم به ذکر است که اعضای کمیته‌ی مذکور شامل ۲۸ مقام ارشد از بانک‌های مرکزی سراسر جهان می‌باشد.

یک مقام رسمی به خبرگزاری‌های محلی اعلام نموده که بنیانگذاران لیبرا به این نشست دعوت شده‌اند تا در رابطه با چشم‌انداز و طرح پیشنهادی این رمزارز پایدار «در کنار یافته‌های گزارش شده توسط وزرای دارایی گروه G7 در ماه اکتبر» به سوالات و شبهات احتمالی پاسخ دهند.

طبق گزارشات، قانون‌گذاران اروپا شدیدا نسبت به محبوبیت و فراگیری لیبرا در اروپا(جایی که مشتریان همچنان در رابطه با پرداخت‌های برون مرزی با مشکلات عدیده‌ای روبرو می‌باشند) نگران هستند هفته‌ی گذشته برونی لی‌مایر(Bruno Le Maire) وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه اعلام کرده بود که این کشور قصد دارد روند توسعه‌ی لیبرا در اروپا را متوقف کند، زیرا این پروژه‌ی رمزارزی «حاکمیت پولی» دولت‌های این منطقه را تهدید می‌کند. این درحالیست که روز ۱۳ام سپتامبر توماس هیلمن(thomas hillman) به عنوان یکی از اعضای پارلمان آلمان اعلام کرد که دولت این کشور هرگونه دخل و تصرف در پروژه لیبرا را ممنوع اعلام کرده است. وی در ادامه‌ی صحبت‌های خود تصریح کرد که مقامات آلمان هیچ برنامه‌ای برای اعطای مجوز به یک رمزارز پایدار را ندارند.

در برخی از گزارشات به نقل از انجمن لیبرا(Libra Association) گفته شده «ما از این مشارکت استقبال می‌کنیم و برای در اختیار داشتن اینگونه گفتگوها، آموزش ذینفعان و استفاده از بازخورد‌های آن‌ها در روند طراحی، عمدا مسیر راه‌اندازی این پروژه را طولانی در نظر گرفته‌ایم».

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.