بهره‌برداری از ۷۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در خط هفتم سراسری انتقال گاز

بهره‌برداری از ۷۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در خط هفتم سراسری انتقال گاز

به گزارش سیگنال به نقل از شانا،

به گزارش شانا به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، محمدرضا نیک‌روش‌فرد در این باره گفت: همسو با افزایش پایداری انتقال داده و براساس طرح جامع مخابراتی، اتصال مراکز مناطق عملیاتی به شبکه سراسری فیبر نوری شرکت انتقال گاز ایران امری ضروری است.

وی ادامه داد: بهره‌برداری از سیستم‌های مخابراتی خط هفتم سراسری، ما را به اهداف شرکت در منطقه 6 عملیات و جنوب شرق کشور که همان پایداری انتقال داده است، می رساند و اکنون کابل فیبر نوری در این منطقه به همراه تجهیزات اکتیو تحویل شده و بهره‌برداری از آن آغاز شده است.

سرپرست مدیریت مخابرات و تلمتری شرکت انتقال گاز ایران بیان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه مخابراتی، حدود 20 RTU، 34 ایستگاه مخابراتی،17 تکرارکننده VHF (به همراه 10 دستگاه بی‌سیم دستی و 18 دستگاه بی‌سیم خودرویی) و 700 کیلومتر فیبرنوری به شبکه فیبر نوری شرکت انتقال گاز افزوده شده است.

نیک‌روش‌فرد افزود: در برنامه‌ریزی پیش‌بینی شده با تکمیل شبکه مخابراتی خط هفتم در منطقه 10 عملیات، ارتباطات این خط به پالایشگاه فاز یک مجتمع پارس جنوبی وصل و از آنجا به شبکه سراسری فیبر نوری شرکت انتقال گاز متصل می‌شود.

وی تصریح کرد: پیش از راه‌اندازی شبکه مخابراتی خط هفتم ارتباطات مخابراتی منطقه 6 با تهران از طریق شرکت مخابرات و زیرساخت و با ایستگاه‌های داخلی منطقه از طریق شبکه مایکروویو شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت انجام می‌شود.

سرپرست مدیریت مخابرات و تلمتری شرکت انتقال گاز ایران گفت: با بهره‌برداری کامل از این خط افزونبر تامین ارتباطات عملیاتی خط لوله، ایستگاه‌های شیر بین راهی، یاردها، سیستم‌های اسکادا، بی‌سیم، تلفن و شبکه‌های کامپیوتری، ارتباطات مخابراتی پالایشگاه سرخون، شرکت گاز استان هرمزگان، خط لوله نفت جدیدالاحداث گوره / جاسک نیز تامین می‌شود.

نیک‌روش‌فرد یادآور شد: تا راه‌اندازی و بهره‌برداری از شبکه مخابراتی خط هفتم در منطقه 10 با تخصیص یک E1 از طریق شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ارتباط NMS سیستم با مرکز کنترل و مانیتورینگ تهران برقرار شده است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.