بهره‌برداری از دو طرح فنی و مهندسی در پتروشیمی شازند توسط رییس‌جمهوری

بهره‌برداری از دو طرح فنی و مهندسی در پتروشیمی شازند توسط رییس‌جمهوری

به گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد،

به گزارش بااقتصاد، یکی از طرح‌های مذکور تولید کاتالیست پلی‌پروپیلن است که برای نخستین‌بار در کشور توسط شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی توسعه‌یافته و به طور 100 درصد با استفاده از تجهیزات بومی ساخته شده است. 

ظرفیت تولید کاتالیست 12 تن در سال معادل 30 درصد نیاز صنعت پتروشیمی کشور است که قابل توسعه برای تامین نیاز داخلی کشور نیز وجود دارد. 

این کاتالیست برای تولید بیش از یک میلیون تن پلی پروپیلن در صنعت پتروشیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد و حجم سرمایه‌گذاری در این طرح یک‌هزار و 750 میلیارد ریال برآورد می‌شود. 

همچنین طرح تولید پلی اتیلن سنگین(تکنولوژی CX) نیز که دانش فنی آن برای نخستین‌بار در کشور توسط شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی توسعه یافته طراحی و 100 درصد با تجهیزات بومی ساخته شده است امروز بهره‌برداری شد. 

ظرفیت تولید این طرح 20 تن در سال و معادل 25 درصد مصرف صنعت پتروشیمی کشور است که قابلیت توسعه تا تامین 100 درصد نیاز کشور نیز در آن وجود دارد. 

این طرح با اعتباری بالغ بر 750 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که برای تولید بیش از 900 هزار تن پلی اتیلن سنگین در صنعت پتروشیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پتروشیمی شازند در سال 1372 بهره برداری شد و به عنوان یکی از واحدهای فرادستی مطرح در حوزه نفت و گاز برای زنجیره بزرگی از تولیدکنندگان متوسط و کوچک کشور کارسازی و تامین مواد اولیه دارد./ ایرنا

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.