پربازده ترین صندوق‌ های سرمایه گذاری با درآمد ثابت (یک ماه منتهی به 2 اردیبهشت ماه 1398)

پربازده ترین صندوق‌ های سرمایه گذاری با درآمد ثابت (یک ماه منتهی به 2 اردیبهشت ماه 1398)
خلاصه اخبار

در این مطلب سیگنال پربازده ترین صندوق‌ های سرمایه گذاری با درآمد ثابت را در یک ماه منتهی به 1398/02/02 مورد بررسی قرار می‌دهد.

صندوق ” مشترک صبای هدف” بیشترین بازدهی را در ماه گذشته در بین صندوق‌های با درآمد ثابت ثبت کرده است. این صندوق به عملکرد 7.4 درصد بازدهی ماهانه دست پیدا کرد. بازده یک سال گذشته این صندوق نیز 31.7 درصد بوده است.  صندوق ” با درآمد ثابت کوثر یکم” با 2.8 درصد بازدهی دومین صندوق با عملکرد خوب در بین صندوق‌های سرمایه‌گذاری بوده است و صندوق ” توسعه سرمایه نیکی” با ثبت بازده 2.7 درصد در هفته گذشته، مقام سوم را در بین صندوق‌های سرمایه‌گذاری داشته است.

بازده 7.4 درصدی صندوق ” مشترک صبای هدف” در مقایسه با بازده 2.8 درصدی صندوق ” با درآمد ثابت کوثر یکم” بسیار بالاست و دست‌یابی به چنین بازدهی برای صندوق‌های با درآمد ثابت که بیشترین درصد سرمایه‌گذاری را در اوراق بهادار با درآمد ثابت و سپرده بانکی دارند، بسیار سخت است. خالص ارزش دارایی این صندوق 60 میلیارد ریال می‌باشد که در مقایسه با صندوقی مانند “با درآمد ثابت کوثر یکم” که خالص ارزش دارایی آن 56,842 میلیارد ریال است، بسیار ناچیز است.

این صندوق همچنین جزو پنج صندوق با درآمد ثابتی هست که بیشترین درصد سرمایه‌گذاری در سهام را دارد بنابراین به نظر می‌رسد توانسته است از محل خرید و فروش سهام به چنین بازدهی دست پیدا کند. با توجه به این‌که مبلغ خالص ارزش دارایی این صندوق در مقایسه با سایر صندوق‌های با درآمد ثابت ناچیز است، راحت‌تر می‌تواند به خرید و فروش سهام اقدام نماید.

 لازم به ذکر است که میانگین بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری بادرآمدثابت ماه منتهی به 1398/02/02 به میزان 1.9 درصد بوده است. در جدول زیر پنج مورد از پربازده ترین صندوق‌ های سرمایه گذاری با درآمد ثابت در یک ماه منتهی به 1398/02/02 آورده شده است (برگرفته از سامانه رسام؛ صفر تا صد صندوق‌های سرمایه‌گذاری):

ردیف نام صندوق بازده ماه گذشته
 (درصد)
بازده سال گذشته
(درصد)
خالص ارزش دارایی
(میلیارد ریال)
مدیر
1 مشترک صبای هدف 7.4% 31.7% 60 سبدگردان هدف
2 با درآمد ثابت کوثر یکم 2.8% 24.3% 56,842 کارگزاری آبان
3 توسعه سرمایه نیکی 2.7% 22.6% 116 مشاور سرمایه گذاری نیکی گستر
4 ارزش آفرین گلرنگ 2.1% 24.1% 548 مشاور سرمایه گذاری آرمان آتی
5 با درآمد ثابت گنجینه امید ایرانیان 2.0% 20.4% 24,860 تامین سرمایه امید

در نمودار زیر بازده پربازده‌ترین صندوق‌‌های سرمایه‌گذاری بادرآمدثابت ماه منتهی به 1398/02/02 با هم مقایسه شده‌اند:

پربازده ترین صندوق‌ های سرمایه گذاری با درآمد ثابت (یک ماه منتهی به 2 اردیبهشت ماه 1398)

صندوق‌های با درآمد ثابت برای سرمایه‌گذاران ریسک‌گریز گزینه‌ی بسیار مناسبی هستند. از یک طرف ریسک خیلی پایینی دارند و از طرف دیگر معمولا بازده‌هایی بالاتر از سود بانکی را به سرمایه‌گذاران خود می‌دهند؛ زیرا مدیریت این صندوق‌ها توسط افراد حرفه‌ای و با تجربه صورت می‌گیرد و اوراق بهادار با درآمد ثابتی برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌شوند که بیشترین پتانسیل را برای بازدهی داشته باشند و از طرفی ریسک آن‌ها به شکل مناسبی مدیریت می‌شود. این صندوق‌ها موظف به سرمایه‌گذاری حداقل ۷۵ درصد از دارایی‌های خود در اوراق با درآمد ثابت می‌باشند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.