بنیان‌گذار نظام صنفی رایانه‌‌ای: مصوبه ماینینگ یک لکه ننگ است

به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال،

امیر حسین سعیدی نائینی، بنیان‌گذار نظام صنفی رایانه‌‌ای با حضور در پنل ماینینگ کنفرانس مدیریت دانش، بلاک چین و اقتصاد از جنگ اقتصادی ایران و آمریکا گفت و ماینرها را سربازان اقتصادی این جنگ توصیف کرد.

بنیان‌گذار نظام صنفی رایانه‌‌ای در این خصوص گفت:

ما یک جنگ اقتصادی با آمریکا داریم. طبق گفته‌های مقام معظم رهبری بخش خصوصی سربازان اقتصادی ما هستند و از هر دیدی که به این قضیه نگاه کنیم باید به این سربازان کمک شود.

سعیدی نائینی در ادامه افزود:

اگر این مسئله جنگ اقتصادی را رها کنیم، شما به عنوان شخصی که در یک دولت در هیئت وزیران رفت و آمد دارید و اثر گذارید، ماینر را بعنوان یک اسلحه از دست سربازان اقتصادی که فشنگ آن همان تولید است گرفته‌اید.

سعیدی نائینی با اشاره به اینکه آمریکا به شدت بر روی تضعیف دلار خود حساس است ادامه داد:

ده سال است که پدیده‌ای به نام رمزارزها آمده و اگر ۲۵ تا ۳۰ درصد انرژی‌ را به این پدیده اختصاص می‌دادیم الان حداقل ۵۰ تا ۶۰ میلیارد دلار ذخیره ارزی داشتیم ولی این کار انجام نشد و این فرصت از دست رفت.

سعیدی نائینی با نخبه خواندن ماینرها و سرمایه‌گذاری آن‌ها در این فعالیت صنعتی گفت:

این مصوبه چندین بار از هیئت دولت برگشت یعنی تماما بغیر از آقای اردکانیان مخالف بودند. وقتی وزارتخانه این تصمیم را گرفت که در اوج جهالت نسبت به این موضوع بود و معاون وزیر نیرو گفتند که مساجد دارند از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند. من کاری ندارم که ایشان اطلاع ندارند که این دستگاه‌ها صدای زیادی دارند و نمی‌توان در محیط مسجد از آن‌ها استفاده کرد.

سعیدی نائینی صحبت‌هایش را با انتقاد از دولت درباره این مصوبه به پایان برد:

وزارت خانه در صداوسیما ریپورتاژ می‌دهد بیت کوین در کره جنوبی که مرکزش هست با هزینه ۲۶,۰۰۰ دلار تولید می‌شود و در ایران هزینه تولیدش کمتر است که انحراف اذهان است. در جنگی که توسط رهبری جنگ اقتصادی نام گرفته تصمیم آقای اردکانیان در راستای آن بوده ولی آقایان بالای برگه می‌زنند سال رونق تولید و پایین آن ماینینگ را غیر قانونی می‌کنند. شک نکنید که این مصوبه لکه ننگی است بر پیشانی دولت.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.