بنیانگذار علی بابا: ارزهای دیجیتال سیستم مالی نوین هستند

بنیانگذار علی بابا: ارزهای دیجیتال سیستم مالی نوین هستند
به گزارش سیگنال به نقل از میهن بلاکچین،

جک ما (Jack Ma) میلیارد چینی روز گذشته گفت که ارزهای دیجیتال می‌توانند در سیستم مالی نوین جهانی نقش مهمی ایفا کنند و به قانونگذاری در این حوزه تاخت.

موسس شرکت علی‌بابا طی سخنرانی خود در نشست Bund Summit در شانگهای به اظهار نظرات خود پرداخت.

جک ما گفت:

ارزهای دیجیتال می‌توانند ارزش ایجاد کنند و ما نیز باید درباره نحوه ایجاد نوع جدیدی از سیستم مالی با استفاده از ارزهای دیجیتال فکر کنیم.

همکاری علی بابا و بزرگترین کشتیرانی چین؛ پذیرش بلاک چین در صنعت کشتیرانی

اما مشخص نیست که منظور این کارآفرین با سرمایه ۶۱ میلیارد دلاری از ارزهای دیجیتال چه بوده است.

جامعه ارز دیجیتال سریعا به سخنان جک ما درباره ارزهای دیجیتال واکنش نشان داد.

چانگ پنگ ژائو مدیرعامل بایننس در توییتر نوشت که سخنرانی شگفت‌انگیزی را از جانب جک ما درباره ارزهای دیجیتال و آینده شنیدیم.

اما ویتالیک بوترین موسس اتریوم سریعا از ژائو پرسید که منظور جک ما از رمز ارز چه بوده است.

ژائو پاسخ داد که معنی آن نیاز به تفسیر بیشتر دارد.

ارزهای دیجیتال در کشور چین ممنوع شده‌اند اما بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال هم‌چنان در این کشور معامله می‌شود. ماینرهای چینی نیز بخش عمده‌ای از استخراج بیت کوین را به عهده دارند.

این موضوع احتمال دارد که جک ما در سخنرانی خود درباره ارز دیجیتال بانک مرکزی نظیر یوان دیجیتال کشور چین صحبت کرده باشد. کشورهای سراسر جهان در حال رقابت برای توسعه رمزارز متمرکز دولتی هستند. اما کشور چین با یوان دیجیتال خود که در مرحله آزمایشی قرار دارد در حال پیروز شدن در این رقابت است.

جک ما هم‌چنین گفت که قوانین بین‌المللی و به ویژه پیمان بازل (چارچوب بین‌المللی نظارت بر امور بانکی که در سال ۲۰۱۰ تصویب شده است) دیگر قدیمی شده‌اند.

وی افزود که قوانین بین‌المللی منجر به کند شدن روند توسعه کشور چین شده‌اند و این قوانین به فکر جوانان و فرصت‌های موجود در کشورهای در حال توسعه نیستند.