بزودی تعداد بیت کوین‌های ماین شده از مرز ۱۸ میلیون عبور می‌کند

بزودی تعداد بیت کوین‌های ماین شده از مرز ۱۸ میلیون عبور می‌کند
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از کوینیت، تنها ۳ میلیون واحد باقی مانده است داده‌های بدست آمده از یک منبع نظارت بر بلاک‌چین نشان می‌دهد که روز ۱۴ام اکتبر مجموع ذخایر در حال گردش بیت کوین(BTC) به ۱۷/۹۲ میلیون واحد رسیده است. طبق محاسباتی که به تازگی صورت گرفته است، از ابتدا هفته‌ی آینده […]

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

تنها ۳ میلیون واحد باقی مانده است

داده‌های بدست آمده از یک منبع نظارت بر بلاک‌چین نشان می‌دهد که روز ۱۴ام اکتبر مجموع ذخایر در حال گردش بیت کوین(BTC) به ۱۷/۹۲ میلیون واحد رسیده است.

بیت کوینطبق محاسباتی که به تازگی صورت گرفته است، از ابتدا هفته‌ی آینده تعداد بیت کوین‌های ماین شده به ۱۸ میلیون واحد و ذخایر باقی مانده‌ی این رمزارز جهت استخراج به ۳ میلیون واحد می‌رسد. یک تحلیل‌گر صنعت رمزارزی با نام مستعار Rhythm، روز دوشنبه در رسانه‌های اجتماعی اعلام کرد:

چیزی حدود ۱۲۰ سال زمان لازم است تا ۱۴/۳ درصد ذخایر باقی مانده‌ی بیت کوین(حدود ۳ میلیون واحد) استخراج شود. ماینر‌ها نیز هرگز تا به این اندازه برای بدست آوردن BTC با یکدیگر رقابت نکرده بودند، زیرا هش‌ریت شبکه‌ی این رمزارز به بالاترین حد خود رسیده است. Rhythm

ماینر‌ها هرزمان که با موفقیت اعتبار بلاک یک تراکنش را تایید می‌کنند، به عنوان پاداش رمزارز BTC دریافت می‌کنند. این پاداش نیز هر چهار سال یکبار نصف شده و به عبارتی رویداد Halving رخ می‌دهد. این بدان معناست که با گذشت زمان برای بدست آوردن یک واحد رمزارز بیت‌کوین، به کار و محاسبات بیشتری نیاز است.

از این رو، گرچه در حال حاضر ۸۵ درصد از مجموع ذخایر ۲۱ میلیون واحدی BTC وارد چرخه‌ی بازار شده است، اما حجم باقی مانده برای استخراج به زمان بسیار بیشتری نیاز دارد.

 

بیت کوین
ذخیره‌ی در حال گردش بیت کوین در حال حاضر ۱۷ میلیون ۹۹۴ هزار واحد می‌باشد

 

با این حال عبور از ۱۸ میلیون واحد رمزارز ماین شده برای شبکه‌ی بیت کوین یک دستاورد فنی محسوب نمی‌شود، اما فعالان صنعت رمزارزی نسبت به این رویداد هیجان زده شده‌اند؛ به عنوان مثال استارت‌آپ ذخیره‌سازی Luno این رویداد را «هفته‌ی هیجان انگیز» توصیف کرده است.

رقابت برای نگهداری بیت کوین نیز رو به افزایش است

در عین حال، ترکیب نگهدارندگان بیت کوین نیز در حال تغییر است. داده نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۹ تعداد کیف‌پول‌های رمزارزی که بیش از ۱۰۰۰ واحد بیت کوین در اختیار دارند بسیار زیاد شده است. پیش از این سرمایه‌گذاران علاقه‌ی کمتری نسبت به نگهداری و ذخیره‌ی BTC از خود نشان می‌دادند.

پیش از انفجار Mt. Gox(یک صرافی رمزارزی که مورد حملات هک قرار گرفت و بخش اعظم دارایی‌های تحت مدیریت خود را از دست داد. پس از این رویداد صرافی مذکور اعلام ورشکستگی کرد) و در اوایل سال ۲۰۱۴ نیز مالکان کیف‌پول‌های رمزارزی تمایل داشتند موجودی حساب خود را بالاتر از ۱۰۰۰ واحد بیت کوین و در یک نرخ مشابه نگه دارند.

در آن زمان مفسران صنعت رمزارزی اظهار داشتند که انگیزه‌ی این کاربران «کنجکاوی فنی و تکنیکال» بوده است. با توجه به قیمت فعلی بیت کوین به دلار(BTC/USD)، به نظر می‌رسد که برخلاف سال ۲۰۱۴، اکنون انگیزه‌ی کاربران از نگهداری BTC و افزایش فعالیت‌های رمزارزی سال ۲۰۱۹ کاملا مالی و برای کسب سود می‌باشد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.