بزرگ‌ترین پروژه مهار سیلاب در پارس جنوبی اجرا می‌شود

بزرگ‌ترین پروژه مهار سیلاب در پارس جنوبی اجرا می‌شود

به گزارش سیگنال به نقل از شانا،

به گزارش شانا به نقل از سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، ایرج خرم‌دل گفت: این پروژه‌ها به‌منظور تکمیل مهار سیلاب و آب‌های سرگردانی که از سمت حوضه‌های آبریز بالادست به سمت تاسیسات پارس جنوبی سرازیر می‌شدند، عملیاتی شده و هدف از طرح مهار و دفع سیلاب منطقه ویژه پارس، کنترل سیلاب‌های پارس جنوبی است به‌نحوی‌ که تاسیسات احداثی پایین‌دست دچار آسیب و خسارت‌ نشوند و با اجرای این پروژه، همه آب‌ها به‌وسیله سدها و کانال‌های هدایت سیلاب، کنترل و مهار خواهند شد.

وی افزود: تاسیسات صنعتی و پالایشگاه‌ها به‌دلیل نبود این سدها با مشکلات فراوانی در فصل بارندگی روبه‌رو می‌شدند که با دستور مقام عالی وزارت نفت و کمیته بحران این وزارتخانه، این پروژه در دو منطقه پارس یک و پارس دو کنگان اجرایی می‌شود.

 مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تصریح کرد: اکنون این پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی مطلوبی دارند و عملیات اجرایی آنها نیز مطابق برنامه زمان‌بندی‌شده در حال انجام است و نظارت بر عملکرد پیمانکاران این پروژه‌ها به‌عهده مدیریت طرح‌های مهندسی و مدیریت‌های مناطق پارس یک و دو منطقه ویژه پارس قرار دارد.

 خرم‌دل گفت: با اجرای این پروژه‌ها و وجود 27 سد تاخیری که در منطقه فعال می‌شود و با وجود 80 کیلومتر کانال مهار سیلاب و 200 زیرآبگذر، این نوید را می‌دهیم که دیگر نگرانی در زمینه آسیب یا خسارت‌های احتمالی سیلاب به پالایشگاه‌ها و مناطق پایین‌دست در منطقه پارس یک و دو وجود نخواهد داشت.

 وی تاکید کرد: با بررسی‌هایی که از سوی متخصصان انجام شده، این پروژه با این سطح و با این حجم از کار، رکورد در مهار سیلاب است که از سوی سازمان منطقه ویژه اجرا می‌شود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.