بزرگ‌ترین بانک کشور سنگاپور به دنیای رمزارزها وارد شد

بزرگ‌ترین بانک کشور سنگاپور به دنیای رمزارزها وارد شد
به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

یک صرافی تازه تاسیس

بزرگ‌ترین بانک کشور سنگاپور که دی‌بی‌اس بانک(DBS Bank) نام دارد، اخیراً یک صرافی مبادله‌ی رمزارز به نام صرافی ارزهای دیجیتال DBS راه‌اندازی نموده که جفت‌های مبادلاتی فیات به رمزارز ارائه می‌کند.

طبق اطلاعات منتشر شده در وب‌سایت رسمی این بانک شناخته شده، این پلت‌فرم تازه تاسیس به مشتریان بانک دی‌بی‌اس اجازه می‌دهد که چهار رمزارز برتر بازار یعنی بیت‌کوین، بیت کوین‌کش، اتریوم و ریپل را مبادله کنند. این رمزارزها قابلیت مبادله و جفت شدن با ارزهای رایج از جمله دلار آمریکا، ین ژاپن، دلار هنگ‌کنگ و دلار سنگاپور را دارند.

بانک دی‌بی‌اس DBS Bank سنگاپور
بانک دی‌بی‌اس

گزارشات منتشر شده حاکی از آن است که صرافی مبادله‌ی رمزارز دی‌بی‌اس دارایی رمزارزی کاربران را ذخیره و نگهداری نمی‌کند؛ بلکه تمامی دارایی‌ها در خود بانک ذخیره می‌شوند. شایان ذکر است که بانک بزرگ دی‌بی‌اس غالباً به دلیل ارائه‌ی خدمات حضانت در سطح جهانی شناخته می‌شود. به منظور ارتقاء امنیت دارایی مشتریان، بانک مذکور سرویس نگهداری دارایی دیجیتال راه‌اندازی کرده است که در وب‌سایت بانک دی‌بی‌اس «یک راه‌حل ذخیره‌سازی دارایی در سطح سازمانی که به طور خاص برای حفظ دارایی‌های دیجیتال طراحی شده است».

قابلیت دسترسی تنها برای موسسات بزرگ فراهم است

شایان ذکر است که این صرافی تنها موسسات مالی شناخته شده و مبادله‌گران حرفه‌ای را به عنوان مشتری قبول می‌کند. سرمایه‌گذاران خرد و مبادله‌گران تنها می‌توانند از طریق اعضاء ثبت شده در این پلت‌فرم به مبادله بپردازند.

فرآیند نظارت و تنظیم این پلت‌فرم مبادله‌ی رمزارز قرار است توسط سازمان کنترل پول سنگاپور انجام بگیرد. در وب‌سایت بانک گفته شده که روند پشتیبانی از مشتریان نیز توسط یک گروه خدمات مالی «پیشرو» در آسیا صورت خواهد گرفت.

در قسمت دیگری از وب‌سایت بانک دی‌بی‌اس آمده است که «صرافی ارزهای دیجیتال دی‌بی‌اس به سازمان‌های کوچک و متوسط(SMEs) و شرکت‌های بزرگ این امکان را می‌دهد تا از یک پلت‌فرم توکن‌های وثیقه‌ای به دنیای ارزهای دیجیتال وارد شده و از طریق دیجیتال‌سازی اوراق بهادار و دارایی‌های خود به شکلی موثر، به جمع‌آوری سرمایه بپردازند. این به صادر کنندگان اجازه می‌دهد تا به مجموعه‌ی گسترده‌تری از دارایی‌های قابل سرمایه‌گذاری دسترسی داشته باشند».

نظر شما در رابطه با ورود یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های جهان به دنیای رمزارزها و راه‌اندازی صرافی مبادله‌ی رمزارز چیست؟ آیا بانک‌ها و موسسات مالی به این واقعیت رسیده‌اند که آینده‌ی اقتصاد جهان بر پایه‌ی رمزارزها تشکیل خواهد شد؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.