بزرگترین پویش ضدجنگ انگلیس ترور دانشمند ایرانی را محکوم کرد

بزرگترین پویش ضدجنگ انگلیس ترور دانشمند ایرانی را محکوم کرد

به گزارش سیگنال به نقل از شبکه خبر، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

“مراد قریشی” رئیس بزرگترین پویش ضد جنگ انگلیس موسوم به «ائتلاف توقف جنگ» ترور شهید “محسن فخری‌زاده” را شدیدا محکوم کرد و تقبیه و محکومیت این اقدام مجرمانه را از سوی جامعه جهانی خواستار شد.

قریشی امروز (شنبه) اقدامات ضد ایرانی رژیم صهیونیستی را پس از پیروزی انقلاب اسلامی یادآور شد و افزود که ترور شهید فخری زاده به دنبال ترور هدفمند سایر دانشمندان برجسته ایرانی صورت گرفت.

وی افزود: در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، آمریکا فشار‌ها علیه ایران را افزایش و یک جبهه ضد ایرانی در خاورمیانه تشکیل داد. این در حالیست که حملات این چنینی (علیه شهید فخری‌زاده)، منطقه را با خطر جنگ روبرو می‌کند.

رئیس این پویش انگلیسی، با تاکید بر اینکه ترور شهید فخری‌زاده باید در سراسر جهان محکوم شود خواستار پایان تحریم‌های یکجانبه علیه ایران و ارسال سیگنال‌های روشن برای بازگشت به دیپلماسی برای کاهش تنش زدایی شد.

ائتلاف توقف جنگ انگلیس 21 سپتامبر 2001 (30 شهریور 1380) یعنی ده روز پس از حملات 11 سپتامبر تشکیل شد تا با سیاست ادعایی «جنگ علیه تروریسم» دولت جورج بوش مقابله کند. اعضای این پویش که تعداد آن‌ها به یک میلیون نفر بالغ می‌شود و عموما از دیدگاه‌های ضد امپریالیستی برخوردار هستند، با برگزاری تظاهرات گسترده در انگلیس به سیاست‌های جنگ طلبانه آمریکا و متحدانش در جهان اعتراض می‌کنند.

دکتر محسن فخری‌زاده معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع که مقام معظم رهبری ایشان را دانشمند ممتاز و برجسته هسته‌ای و دفاعی ایران توصیف کردند، عصر جمعه 1399/09/07 در بلوار شهید مصطفی خمینی شهر آبسرد از توابع شهرستان دماوند و در شرق تهران در جریان یک عملیات تروریستی به دست عناصر جنایتکار رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پیش‌تر از جامعه جهانی و بویژه اتحادیه اروپا خواست تا این اقدام تروریستی دولتی را محکوم کنند. دفتر سخنگویی سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا شنبه هفته گذشته با صدور بیانیه‌ای به مجرمانه خواندن این عمل بسنده کرد و از طرف‌ها خواست خویشتن‌داری کنند.