بزرگترین طرح برق‌رسانی‌ روستایی چهارمحال‌ و بختیاری بهره‌برداری شد

بزرگترین طرح برق‌رسانی‌ روستایی چهارمحال‌ و بختیاری بهره‌برداری شد
خلاصه اخبار

شهرکرد-ایرنا-بزرگترین طرح برق‌رسانی‌ روستایی چهارمحال و بختیاری روز جمعه با حضور استاندار و جمعی از مسوولان‌ استانی در شهرک سخت‌گذر لبد شهرستان کوهرنگ به بهره‌برداری‌ رسید.

به گزارش سیگنال به نقل از ایرنا

به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار چهارمحال و بختیاری در آیین بهره‌برداری از این طرح اتصال به شبکه برق سراسری، با اشاره به ضرورت بررسی میدانی مسائل و مشکلات مناطق دورافتاده‌ به ویژه مناطق روستایی و عشایرنشین‌ گفت: در نشستی با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی، مسائل مربوط به‌ بخش‌های‌ بازفت و صمصامی و همچنین منطقه لبد شهرستان کوهرنگ به صورت ویژه بررسی شد.

غلامعلی‌ حیدری با اشاره به اینکه اتصال شهرک لبد رهبری به شبکه برق‌ سراسری از جمله نتایج اقدامات اجرایی در حوزه محرومیت‌زدایی‌ است، افزود: تلاش‌ می‌شود مشکلات حوزه راه و جاده ارتباطی و تامین آب شرب‌ و کشاورزی این‌ مناطق نیز به زودی با اتخاذ راهکارهای عملیاتی رفع شود.

 مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه این آیین در تشریح طرح اتصال‌ شهرک لبد بخش بازفت به شبکه سراسری برق گفت: برق مورد نیاز خانوارهای‌ ساکن در این شهرک از سال 85 تاکنون‌ از طریق یک دستگاه دیزل ژنراتور به صورت محلی و جزیره‌ای تامین می‌شد که امکان ارائه خدمات از این طریق به صورت 24 ساعته فراهم نبود.

مجید فرهزاد افزود: با توجه به درخواست‌های‌ مردم منطقه برای دسترسی به برق دائم، طرح اتصال شهرک لبد رهبری به شبکه سراسری توزیع نیروی برق از سال 99 در دستور کار قرار گرفت که سرانجام با صرف اعتباری افزون‌ بر 20 میلیارد تومان از اعتبارات داخلی شرکت توزیع نیروی برق استان و تسهیلات بانکی، این امر محقق شد.

وی با اشاره به اجرای 30 کیلومتر شبکه فشار متوسط‌ و سه کیلومتر شبکه فشار ضعیف‌ ، تامین یک دستگاه ترانسفورماتور و برپایی تیرهای‌ بتونی و چوبی برای اتصال شهرک لبد به شبکه برق سراسری‌، تصریح کرد: مراحل اجرای این‌ طرح در مدت 14 ماه به پایان رسید.

فرهزاد یادآور شد: برنامه اتصال دیگر روستاهای منطقه در امتداد شهرک لبد به شبکه سراسری توزیع برق نیز در دستور کار قرار دارد. 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری همچنین گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه‌ با برق‌ روستایی کشور روند شناسایی روستاهای بالای 10 خانوار دایم‌ استان ادامه دارد تا در صورت برخورداری از قابلیت اتصال به شبکه‌ برق‌ سراسری، برنامه برق‌رسانی‌ به این روستاها در پایان امسال اجرایی شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته شبکه برق‌رسانی‌ حدود 100 روستا به طور کامل بهسازی‌ شد که در سال جاری نیز این طرح برای همین تعداد از روستاهای استان اجرا می‌شود.

فرهزاد، جابه‌جایی‌ تیرهای‌ برق واقع شده در معبر، تعویض شبکه فرسوده و بازسازی شبکه روشنایی را از جمله اقدامات طرح بهسازی‌ شبکه روستایی بیان کرد.

وی درباره توزیع‌ پنل‌های‌ خورشیدی در مناطق روستایی و عشایری استان نیز گفت: سال گذشته‌ 400 دستگاه پنل خورشیدی خریداری و برای توزیع بین جامعه‌ هدف‌ در اختیار امور عشایر قرار گرفت‌.

به گزارش ایرنا، استاندار چهارمحال و بختیاری روز جمعه به همراه تعدادی از مدیران دستگاه‌های‌ اجرایی استان در سفری به کوهرنگ به بررسی آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده‌ بازفت و صمصامی این‌ شهرستان پرداخت و با حضور در شهرک‌ لبد بخش بازفت دیداری با مردم این منطقه داشت.

شهرک لبد بخش بازفت در شهرستان کوهرنگ در فاصله 190‌ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.