برگ برنده‌ بیت کوین ؛ تاثیرات مهم جلسات استماع کنگره‌ در خصوص ارز دیجیتال فیسبوک

برگ برنده‌ بیت کوین ؛ تاثیرات مهم جلسات استماع کنگره‌ در خصوص ارز دیجیتال فیسبوک
خلاصه اخبار

برای قانون‌گذاران قبول این موضوع که شرکتی همچون فیسبوک کنترل نظام مالی جهانی را در دست بگیرد، مسئولیت بزرگی به شمار میرود.

پس از معرفی ارز دیجیتال فیسبوک موسوم به لیبرا توجه قانون‌گذاران آمریکایی به سمت دنیای رمزارز جلب شد. هدف قانون‌گذاران صرفاً این است که کل پروژه‌ ارز دیجیتال فیسبوک به نحوی شایسته تحت نظارت قرار بگیرد؛ چیزی که دنیای بیت‌کوین تا حد زیادی از آن محروم است.

اخیراً آراویند کومار، یکی از بنیان‌گذاران وب سایت Newfang.io، در گفتگو با وب سایت BlockPublisher مدعی شد که جلسات استماع کنگره بر بیت کوین و دنیای رمزارز سه تاثیر مهم داشته که به ترتیب عبارتند از:

  1. جلسات دادرسی موجب می‌شود نقطه‌نظرات و میزان شناخت و آگاهی دولت نسبت به حوزه‌ رمزارز مشخص شود.
  2. مذاکرات صریح، خصوصاً در شفاف‌سازی و آگاهی بخشی، نسبت به این فناوری جدید نقش خطیری ایفا می‌کنند.
  3. برگزاری جلسات استماع نشانه‌ خوبی است که دولت عجولانه، حوزه‌ی رمزارزها را تحریم و یا جریمه نکند.

معرفی رمزارز لیبرا موجب شده تا توجه‌ کمیته‌ سنا به سمت مقولۀ رمزارز معطوف شود و  همین امر موهبتی برای دنیای رمزارز به شمار می‌رود؛ زیرا قانون‌گذاران پیش از مخالفت با این پدیده، ابتدا به ارزیابی آن می‌پردازند.

پس از بررسی دقیق لیبرا در جلسات استماع در مورد دارایی‌های دیجیتالی ، توجه کنگره به طور کامل بر دنیای رمزارز متمرکز شده است. هدف کنگره از برگزاری جلسات استماع تا پیش از عرضه عمومی لیبرا این است که یک چهارچوب مدون قانونی برای آن تعریف کند و متعاقباً از بروز معضلاتی همچون پولشویی و کنترل اطلاعات شخصی جلوگیری کند.

هرچند انتظار می‌رود دنیای رمزارز آزادنه به فعالیت خود ادامه دهد، اما طبق  پیش‌بینی برخی کارشناسان نظارت‌ بر مقوله‌ی رمزارزها در طولانی مدت احتمالاً تاثیرات مثبتی در پی خواهد داشت. عدم نظارت بر رمزارزها موجب شده تا فعالیت‌های غیرقانونی بسیاری در این حوزه صورت گیرد.  

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها