برگزاری پنل تخصصی آشنایی با بازار بدهی

برگزاری پنل تخصصی آشنایی با بازار بدهی
خلاصه اخبار

سازمان بورس و اوراق بهادار در راستای بالابردن سطح آگاهی نسبت به بازار سرمایه و ابزارهای آن پنل تخصصی آشنایی با بازار بدهی را در دومین روز از پانزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی برگزار کرد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، سازمان بورس و اوراق بهادار در راستای بالابردن سطح آگاهی نسبت به بازار سرمایه و ابزارهای آن پنل تخصصی آشنایی با بازار بدهی را در دومین روز از پانزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی برگزار کرد.

مرتضی چشان رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهی سازمان بورس در این پنل گفت: با توجه به افزایش تقاضای شرکت‌ها و نهادهای فعال در بخش‌های مختلف اقتصاد، دو بازار پول و سرمایه به‌عنوان اصلی‌ترین بازارهای مالی نسبت به تامین مالی متقاضیان با استفاده از ابزارهای متنوع اقدام می‌کنند.

یکی از پرکاربردترین ابزارهای بازار سرمایه، اوراق بدهی (صکوک) است. اوراق بدهی موجود شامل اوراق اجاره، اوراق مرابحه، اوراق مشارکت، اوراق سلف و… بوده که ویژگی‌ها و کاربردهای متفاوتی دارند.

شرایط و مقررات هر یک از اوراق تحت عنوان دستورالعمل انتشار آن اوراق بر روی پایگاه قوانین و مقررات بازار سرمایه ایران به نشانی cmr.seo.ir قابل مشاهده است.

مرجع: پایگاه خبری بازار سرمایه