برگزاری مجمع عمومی فوق العاده “کگل”

برگزاری مجمع عمومی فوق العاده “کگل”
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، در مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی ۹۷ این شرکت در تیرماه، هیات مدیره گل‌گهر دستخوش تغییر شده و با ورود سرمایه‌گذاری مهر به این شرکت از میزان کرسی شرکت فولاد مبارکه در گل‌گهر کاسته شد. همچنین این اتفاق درخصوص کرسی «ومعادن» به‌طور مشابه دیده شد […]

به گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، در مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی ۹۷ این شرکت در تیرماه، هیات مدیره گل‌گهر دستخوش تغییر شده و با ورود سرمایه‌گذاری مهر به این شرکت از میزان کرسی شرکت فولاد مبارکه در گل‌گهر کاسته شد. همچنین این اتفاق درخصوص کرسی «ومعادن» به‌طور مشابه دیده شد و صبانور نیز از ترکیب هیات مدیره خارج شد. برهمین اساس بر پایه ماده ۹۵ قانون تجارت به درخواست ۲۰ درصد از سهامداران گل‌گهر، مجمع فوق‌العاده به منظور لغو هیات مدیره انتخاب شده در مجمع قبلی برگزار شد.

بنا به نظر بازرس و طبق ماده ۱۳۱ قانون تجارت اختیارات هیات‌مدیره قبلی تا زمان قبل از ثبت‌شدن تصمیمات مجمع پابرجاست. در این میان نماینده بورس و بازرس هر دو بر روند قانونی مجمع نظارت داشتند. همچنین عنوان شد که محمدرضا پورابراهیمی نماینده منتخب مردم کرمان و راور نیز سوالاتی مشابه آنچه سهامداران در جلسه مجمع طرح کردند را طی نامه‌ای به سازمان بورس طرح کرده بود. نماینده سازمان نیز با ارائه آن به بازرس شرکت پاسخ‌ها را در اختیار حاضران قرار داد.

یکی از پرسش‌های نماینده کرمان درخصوص امکان تقاضای درخواست برگزاری مجمع برای هر سهامدار، بود که در این باره موسسه بهراد مشار با استناد به ماده ۳۱ اساسنامه مبنی بر اکتفای امضای چهار نفر، دعوت به مجمع قابل تصویب است. همچنین در این جلسه موضوع اقدام هیات مدیره قبلی درخصوص درخواست مجمع با توجه به اتمام دوره تصدی‌گری آنها نیز پاسخ داده شد. در این میان مرتضی شبابی، مدیر امور سرمایه‌گذاری‌های مبارکه درخصوص اقدام اخیر این شرکت برای حفظ کرسی‌های خود در هیات مدیره گل‌گهر به «دنیای‌اقتصاد» گفت: براساس دو ماده ۹۵ و ۱۳۶ قانون تجارت به درخواست برگزاری مجمع عمومی به‌طور فوق‌العاده اقدام شد که دعوت به مجمع براساس لحاظ مهلت ۱۵ روزه با اتکا به ماده ۹۵ قانون تجارت و درخصوص انجام آن از سوی هیات مدیره قبلی با اتکا به ماده ۱۳۶ قانون تجارت این امر شدنی بود. شبانی در پاسخ به این پرسش که جورچین مبارکه در گل‌گهر از چه نسبتی برخوردار است، گفت: در معادن و فلزات به همراه دو شرکت تدارک و فولاد سنگ به میزان ۴۳ درصد سهام داریم. از طرفی دیگر ۱۰ درصد سهام گل‌گهر را دارا هستیم. ناگفته نماند که «و معادن» سهامدار شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور نیز هست، بنابراین مبارکه، معادن و فلزات و صبانور هر یک دارای یک کرسی در گل‌گهر هستند. وی افزود: تا پیش از مجمع سالانه صبانور از هیات مدیره گل‌گهر با حضور سرمایه‌گذاری مهر کنار گذاشته شده بود که در رای‌‌گیری‌های انجام شده در مجمع فوق‌العاده روز گذشته صبانور نیز به ترکیب هیات‌مدیره «کگل» بازگشت.

  سه کرسی «کگل» از آن «فولاد»

پس از انجام رای‌گیری به مدت دو ساعت، از میان کاندیداهایی که شامل فولاد مبارکه، سرمایه‌گذاری معادن و فلزات، مدیریت سرمایه‌گذاری امید، سرمایه‌گذاری سپه، توسعه معدنی و صنعتی صبانور و علاوه بر آنها چادرملو و سرمایه‌گذاری و توسعه گل‌گهر بودند، همان ترکیب قبلی یعنی معادن و فلزات، فولاد مبارکه، سرمایه‌گذاری سپه و سرمایه‌گذاری امید و صبانور بر کرسی‌های خود در هیات مدیره باقی ماندند. از این رو «مبارکه» به سه کرسی خود در «کگل» دست یافت.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها