برگزاری رزمایش مرکب «کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲» از فردا

برگزاری رزمایش مرکب «کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲» از فردا

به گزارش سیگنال به نقل از شبکه خبر، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2022 با حضور یگان‌های سطحی و پروازی نیرو‌های دریایی ایران، چین و روسیه فردا(جمعه) در منطقه شمال اقیانوس هند برگزار می‌شود. از فردا؛ رزمایش مرکب «کمربند امنیت دریایی 2022» برگزار می‌شود.

امیر دریادار دوم مصطفی تاج‌الدینی سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2022 با اعلام این خبر، گفت: در این رزمایش علاوه بر یگان‌های سطحی و پروازی نیروی دریایی ارتش ایران و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یگان‌های شناوری کشور‌های چین و روسیه نیز حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه این سومین رزمایش مرکب که با حضور کشور‌های ایران، چین و روسیه برگزار می‌شود و در آینده نیز ادامه خواهد داشت، افزود: رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2022 با شعار «باهم برای صلح و امنیت» و در منطقه‌‍ای به وسعت 17 هزار کیلومتر مربع، با پیام صلح و دوستی برگزار می‌شود.

سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2022 با بیان اینکه این رزمایش برابر برنامه‌های از پیش تعیین شده در شمال اقیانوس هند برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این رزمایش تحکیم امنیت و مبانی آن در منطقه و گسترش همکاری‌های چند جانبه میان سه کشور و نشان دادن حسن نیت و توانایی سه کشور در جهت حمایت مشترک از صلح جهانی، امنیت دریایی و ایجاد یک جامعه دریایی با آینده‌ای مشترک است.

امیر دریادار دوم تاج الدینی ادامه داد: تمرین‌های تاکتیکی متنوعی از جمله نجات شناور دچار حریق، آزادسازی شناور ربوده شده قرار گرفته، تیراندازی علیه اهداف مشخص، تیراندازی شبانه به اهداف هوایی و سایر تمرینات تاکتیکی و عملیاتی در این رزمایش پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: از اهداف این رزمایش می‌توان به تقویت امنیت تجارت دریایی بین المللی، مقابله با دزدی دریایی و تروریسم دریایی، تبادل اطلاعات در حوزه امداد و نجات دریایی و تبادل تجربیات عملیاتی و تاکتیکی اشاره کرد.