برنی سندرز: عربستان یک دیکتاتوری بی‌رحم است/ریاض و تهران باید مذاکره کنند

برنی سندرز: عربستان یک دیکتاتوری بی‌رحم است/ریاض و تهران باید مذاکره کنند
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از فارس، «برنی سندرز»، یکی از نامزدهای حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در مناظره انتخاباتی بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) گفت در صورتی پیروزی در انتخابات ایران و عربستان سعودی را پای میز مذاکره خواهد آورد. سندرز با بیان اینکه عربستان سعودی متحد «قابل اعتمادی» برای آمریکا […]

به گزارش سیگنال به نقل از فارس، «برنی سندرز»، یکی از نامزدهای حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در مناظره انتخاباتی بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) گفت در صورتی پیروزی در انتخابات ایران و عربستان سعودی را پای میز مذاکره خواهد آورد.

سندرز با بیان اینکه عربستان سعودی متحد «قابل اعتمادی» برای آمریکا نیست پیشنهاد داد که واشنگتن اسرائیل و فلسطینی‌ها را هم به مذاکره مجاب کند.

این سناتور آمریکایی  گفت: «عربستان سعودی نه تنها [جمال] خاشقچی را به قتل رساند، یک دیکتاتوری بی‌رحم است که هر کاری از دستش بیاید برای برچیدن دموکراسی انجام می‌دهد، با زنان به عنوان شهروندان درجه سوم رفتار می‌کند.»

وی اضافه کرد: «وقتی ما در سیاست خارجی‌مان تجدید نظر می‌کنیم چیزی که باید بدانیم این است که عربستان سعودی متحد قابل اعتمادی نیست. ما باید ایران و عربستان سعودی را تحت رهبری آمریکا در یک اتاق گرد هم بیاوریم و بگوییم که ما از هزینه کردن پول و منابع انسانی‌مان به خاطر درگیری‌های شما خسته شده‌ایم.»

سندرز اضافه کرد: «همین مسئله درباره اسرائیل و فلسطینی‌ها هم صدق می‌کند. خوب نیست که ما فقط طرفدار اسرائیل باشیم. من خودم طرفدار اسرائیل هستم، اما باید با فلسطینی‌ها هم با احترام و عزتی که شایسته آن هستند برخورد کنیم.