برنامه های آینده «مادیرا» از زبان مدیرعامل

برنامه های آینده «مادیرا» از زبان مدیرعامل

به گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، مدیرعامل شرکت صنایع ماشین های اداری ایران با اشاره به جزئیات انعقاد قرارداد برای تامین مالی خرید مواد اولیه از پروژه و برنامه های تولیدی جدیدی در حوزه لوازم خانگی خبر داد.

 مدیرعامل شرکت صنایع ماشین های اداری ایران در خصوص دلایل نوسان بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام دست به شفاف سازی زد و البته گزارش مزبور روی سایت کدال قرار گرفت.

 

دلایل نوسان قیمت سهام

بابک ثقفی درباره دلایل نوسان بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام می‌گوید: «مادیرا» از ابتدای سال تا پایان آبان ماه ۷۷۱٫۷ میلیارد تومان درآمد کسب کرده، در حالی که عملکرد آذر ماه با درآمد ۱۷۱٫۴ میلیارد تومانی در این رشد قیمت بی تاثیر نبود. ضمن اینکه حجم تبلیغات نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده و راه اندازی کمپین های موفق از جمله حمایت از آلبوم مشترک افسانه چشم هایت علیرضا قربانی و همایون شجریان باعث رشد عرضه و تقاضای این سهم شده است.

 

فروش محصول تلویزیون

وی با اشاره عدم قابلیت رقابت قیمتی محصولات قاچاق با مادیران از فروش دو ماهه یکی از محصولات تلویزیون به نرخ سه میلیون و ۱۹۹ هزار تومان خبر داد و گفت: در این مدت موفق به فروش حدود ۲۰ هزار دستگاه از این نوع با سود کم شدیم که عملا باعث شد ضمن حفظ سهم بازار، آن را افزایش دهیم. با تغییر قیمت دلار ،کالاهای متنوع به دست رسید و تا پایان سال محصولات متنوع تر نمایشی هم با قیمت های رقابتی ارائه خواهیم کرد.

 

قرارداد خرید مواد اولیه

مدیرعامل صنایع ماشین های اداری ایران گفت: در راستای رقابتی تر شدن قیمت محصولات تلویزیون و لوازم خانگی که نیاز به رشد و سرمایه در گردش دارد، قراردادی برای تامین مالی مورد نیاز خرید مواد اولیه توسط چهار سهامدار اصلی “مادیرا” مبنی برتزریق ۴۰۰ میلیارد تومان به شرکت منعقد شده که ۱۰۰ میلیارد تومان نقدی و ۳۰۰ میلیارد تومان هم از محل فروش سهام بصورت خرد و بلوکی(معادل ۴ تا ۵ درصد سهام) ظرف روزهای آینده تامین خواهد شد و به عنوان نقدینگی به شرکت بازمی گردد. این تامین مالی و سرمایه در گردش بدون بهره، سود مطلوبی را سال آینده عاید شرکت خواهد کرد.

 

برنامه تولیدی لوازم خانگی

وی از برنامه افزایش ۳۰ درصدی ظرفیت تولید کارخانه لوازم خانگی در سال آینده خبر داد و گفت: براین اساس باتوجه به اینکه طی سال جاری ۱۰ تا ۱۵ هزار دستگاه ماشین لباسشویی به فروش رفته در ظرفیت جدید فروش حدود ۶۰ تا ۷۰ هزار دستگاه یخچال و ۸۰ تا ۹۰ هزار دستگاه ماشین لباسشویی انتظار می رود که سود قابل ملاحظه ای را ایجاد خواهد کرد.

 

پروژه لوازم خانگی

ثقفی درخصوص پروژه لوازم خانگی نیز گفت: خط تولید ماشین لباسشویی ماه گذشته و خط تولید یخچال نیز ظرف چند روز آینده راه  اندازی می شود که ۷۵ درصد کل پروژه لوازم خانگی محسوب می شود.کل سرمایه گذاری لازم برای این پروژه ۱۸۰ میلیارد تومان بود که از محل عرضه اولیه سهام و سود انباشته بدون دریافت تسهیلات بانکی تامین شد.

 

مذاکره برای فروش برندهای دیگر

این مقام مسئول با اشاره به نصب قابل توجه ۳۰ هزار دستگاه تلویزیون طی ماه گذشته گفت:باتوجه به راه اندازی فروشگاه زنجیره ای مادیران از اردیبهشت ماه، تاکنون تعداد شعب به ۱۴ رسیده که سه شعبه در تهران و مابقی در شهرهای بزرگ واقع شده و تا پایان سال به ۲۰ شعبه می رسد.افزایش تعداد شعبات به ۱۵۰ و مذاکره برای فروش محصولات دیگر تولیدکنندکان ایرانی در این شعبات هم در دستور کار قرار دارد.

 

نیروی انسانی شرکت

بابک ثقفی در این نشست با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی نیروی انسانی شرکت گفت: تعداد افراد از ۹۵۰ به ۱۲۰۰ نفر رسیده و افزایش تعداد به ۱۶۰۰ نفر طی ۶ ماهه آینده در دستور کار قرار دارد. همچنین پیش بینی می شود فروش ریالی تا پایان سال جاری معادل بیش از دو برابر سال گذشته محقق شود. با سهم بازار ۲۵ درصدی به رغم حضور چشمگیر اجناس قاچاق در بازار، برآورد می شود تعداد فروش تلویزیون هم ۵۰ درصد بیشتر  از سال گذشته باشد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها