برنامه‌های آتی “پارتا”، پتانسیلی برای بلند مدت این سهم

برنامه‌های آتی “پارتا”، پتانسیلی برای بلند مدت این سهم

به گزارش سیگنال به نقل از بورس نیوز،

برنامه های آتی

به گزارش بورس نیوز، مجموعه آرتاویل تایر که با نماد “پارتا” در بازار سرمایه شناخته می‌شود را باید به‌جای یک شرکت، در قابل یک هلدینگ بررسی کرد. علاوه بر شرکت لاستیک یزد که سال قبل با نماد “پیزد” در بازار سرمایه پذیرفته شد و مالکیت بیش از 50 درصد آن برای “پارتا” است، این هلدینگ مالک شرکت‌های دیگری نیز هست و تکمیل‌تر بودن زنجیره تامین در این مجموعه، مزیتی برای “پارتا” محسوب می‌گردد. علاوه بر این، “پارتا” حدود 95 هکتار هم زمین در اختیار دارد که در سفر رئیس‌جمهور به اردبیل، پیشنهاد احداث یک شهرک صنعتی در این زمین‌ها نیز مطرح گردید. “پارتا” سهامداران خود را برای روز ششم اردیبهشت‌ماه به مجمع تصمیم‌گیری در خصوص افزایش سرمایه فراخوانده و شایعه شده بعد از ثبت این افزایش سرمایه، افزایش سرمایه دیگری از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها انجام خواهد شد.

میخک درمنش معاونت سهام گروه صنعتی رازی در گفتگو با بورس نیوز در این رابطه بیان کرد: افزایش سرمایه 83 درصدی از محل سود انباشته در دست انجام است که مجمع آن روز ششم اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد. مهلت 4 ماهه برای ثبت این افزایش سرمایه در نظر گرفته‌شده؛ اما تلاش می‌شود افزایش سرمایه 83 درصدی “پارتا” تا قبل از زمان برگزاری مجمع عادی سالیانه شرکت در تیرماه ثبت گردد.

وی افزود: افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها در برنامه‌های در دست بررسی شرکت است و به‌محض آنکه اقدام رسمی در این مورد انجام شود، اطلاع‌رسانی صورت خواهد گرفت.

درمنش در خصوص احداث شهرک صنعتی در زمین‌های شرکت گفت: این موضوع هم در دست بررسی و پیگیری است و به‌هرحال چنین طرحی، نیازمند انجام مراحلی است که هر مرحله‌ای نهایی شود، اطلاع‌رسانی انجام می‌شود.

وی در خاتمه تصریح کرد: این شرکت پتانسیل‌هایی ازجمله زمین‌های ارزشمند، شرکت‌های زیرمجموعه مثل نخ تاکستان و دوده صنعتی پروانه سیمرغ دارد که عرضه شرکت‌های زیرمجموعه در بازار سرمایه نیز در دست پیگیری است. ضمن اینکه باوجود شیوع کرونا، هیچ وقفه‌ای در روند تولید شرکت ایجاد نشده است. بازار سرمایه این روزها دستخوش نوسانات منفی شده و تمام نمادهای بازار تحت تاثیر این نوسانات قرارگرفته‌اند؛ اما امیدواریم سهامداران با توجه به وضعیت مطلوب شرکت و برنامه‌های آتی، صبورتر باشند تا بازار سرمایه از این مرحله، گذر کند.


  • بیشتر بخوانید: 

تایرهای کشاورزی “پارتا” گران شد

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.