برق در بورس انرژی عرضه می‌شود

برق در بورس انرژی عرضه می‌شود
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد، معاملات برق در بورس انرژی، امروز در پی ابلاغ به مالکان شبکه (شبکه برق قدرت و شبکه‌های توزیع نیرو) برای مصرف کنندگان بالای 5 مگاوات آغاز شد و قرار است که در مراحل بعدی، امکان انجام معاملات بورس انرژی برای سایر مصرف کنندگان فراهم شود. بر این […]

به گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد، معاملات برق در بورس انرژی، امروز در پی ابلاغ به مالکان شبکه (شبکه برق قدرت و شبکه‌های توزیع نیرو) برای مصرف کنندگان بالای 5 مگاوات آغاز شد و قرار است که در مراحل بعدی، امکان انجام معاملات بورس انرژی برای سایر مصرف کنندگان فراهم شود.

بر این اساس، ظرفیت آماده نیروگاهها برای فعالیت در بورس انرژی در حال حاضر 12 هزار مگاوات است؛ ضمن اینکه متقاضیان با مراجعه به شرکت مدیریت شبکه برق ایران پس از انجام بررسی‌های فنی و تکمیل فرم‌های مربوطه، کد خاص برای معاملات در بورس انرژی را دریافت و با مراجعه به این نهاد، نسبت به اخذ کد معاملاتی از طریق شرکتهای کارگزار دارای مجوز، اقدام می کنند.

در عین حال، سخنگوی صنعت برق نیز اجرای فاز بعدی معاملات برق دربورس انرژی برای سایر مصرف کنندگان را منوط به فراهم شدن دستورالعمل یارانه متقاطع عنوان کرد که دراین صورت، امکان کشف قیمت برق به طور رقابتی برای تمامی تعرفه ها فراهم می‌شود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.