بررسی مهم ترین گزارش های سه ماهه نمادهای بورسی دامین، دلر و کخاک

بررسی مهم ترین گزارش های سه ماهه نمادهای بورسی دامین، دلر و کخاک
خلاصه اخبار

گزارش های سه ماهه شرکت ها در حال انتشار است و در این بین برخی از شرکت ها تغغیرات چشمگیری در روند تولید و سودسازی خود به نمایش گذاشته اند.

در این نوشتار گزارش سه نماد دامین، دلر و کخاک را بصورت خلاصه مورد بررسی قرار داده ایم.

شرکت داروسازی امین (دامین)

شرکت داروسازی امین تولید کننده انواع قرص، شربت، کپسول و قطره می باشد. این شرکت در سال گذشته، 684 ریال سود گزارش کرده است. در گزارش سه ماهه بهار، 236 ریال سود گزارش شده است که 191 درصد نسبت به دوره مشابه قبل رشد کرده است. نکته مثبت دیگر حاشیه سود عملیاتی شرکت می باشد که 42 درصد است. شرکت این قابلیت را دارد که با رشد فروش احتمالی در فصول آینده، بین 100 تا 120 تومان سود بسازد.

شرکت داروسازی اکسیر (دلر)

گزارش سه ماهه این شرکت از وضعیت بسیار مطلوبی برخوردار است. این شرکت در فصل بهار 232 تومان سود ساخته است که نسبت به دوره گذشته 264 درصد رشد داشته است. این شرکت در سه ماهه اول به اندازه 40 درصد سال 97 فروش زده است. با این حساب اگر روند فروش و سود سازی شرکت را خطی فرض کنیم این شرکت توان رسیدن به حدود 500 تومان سود برای سال 98 را خواهد داشت. لذا P/E تحلیلی سهم را می توان در محدوده 4 برآورد نمود.

شرکت صنایع خاک چینی ایران (کخاک)

کخاک طبق گزارش خود توانسته است در فصل بهار 962 ریال سود بسازد. قبلا تحلیل بنیادی کخاک خدمت خوانندگان عزیز سیگنال ارائه گردید. طبق تحلیل، پیش بینی شده بود که شرکت حدود 1000 ریال سود در بهار بسازد که توانسته انتظارات را براورده کند. حاشیه سود عملیاتی شرکت در سه ماهه حدود 77 درصد بوده که رقم چشمگیری است. پیش بینی می شود این شرکت طی سال 98 بتواند 450 – 500 تومان سود بسازد که این شرکت را در اصلاحات بازار به گزینه ای جذاب برای سرمایه گذاری تبدیل خواهد کرد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها