بررسی گزارش فعالیت دپارس (شرکت پارس دارو) مرداد ماه 1398

بررسی گزارش فعالیت دپارس (شرکت پارس دارو) مرداد ماه 1398
خلاصه اخبار

گزارش فعالیت شرکت پارس دارو در مرداد ماه 1398 به شرح زیر است که به تفکیک گزارش محصولات و مقایسه میزان فروش آن‌ها در 4 ماهه ابتدایی سال می‌پردازیم:

گزارش فعالیت شرکت پارس دارو در مرداد ماه 1398 به شرح زیر است که به تفکیک گزارش محصولات و مقایسه میزان فروش آن‌ها در 4 ماهه ابتدایی سال می‌پردازیم:

بررسی گزارش فعالیت مرداد ماه 1398 - دپارس
محصولات مختلف دپارس

فعالیت‌های اجرایی و درآمد زایی دپارس

بیشتر درآمد دپارس از محل فروش قرص و کپسول و همینطور کرم های درمانی می باشد، به طوری که این دو قلم بیش از 98 درصد از فروش شرکت را به خود اختصاص داده اند.

پارس دارو در مرداد ماه نسبت به میانگین امسال، نه در تولید و نه در فروش خوب عمل نکرده اما افزایش نرخ فروش، عملکرد نه چندان جذاب این شرکت را جبران کرده است.

تولید قرص و کپسول در مرداد ماه 92 درصد کاهش یافته و به 11500 هزار عدد رسیده است. این در حالی است که این شرکت در 4 ماه اخیر ماهانه به صورت میانگین 147000 هزار عدد قرص و کپسول تولید می کرده است. تعداد فروش نیز 10 درصد کاهش یافته اما نکته قابل توجه، افزایش 20 درصدی نرخ فروش این محصول بوده است که باعث شده مبلغ فروش 8 درصد افزایش یابد.

تولید کرم درمانی 9 درصد و فروش نیز 12 درصد کاهش یافته است. نرخ فروش نیز نسبت به ماه های گذشته بدون تغییر بوده است. در کل مبلغ فروش کرم درمانی 11 درصد کاهش یافته است.

باید توجه داشت که تعیین نرخ یک عامل بیرونی بوده که برای بسیاری از شرکت ها بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می شود و برای برخی شرکت ها نیز توسط دیگر عوامل. (نرخ گذاری محصولات پارس دارو چه داخلی و چه صادراتی بر عهده دولت می باشد)

بنابراین نمی توان نتیجه عملیات شرکت را تنها به تغییر نرخ محدود کرد. به نظر بهتر است تولید و فروش در اولویت بررسی قرار گیرد.

بررسی گزارش فعالیت مرداد ماه 1398 - دپارس

این شرکت در مرداد ماه 27 میلیارد تومان فروش داشته که نسبت به میانگین امسال 6 درصد افزایش یافته است. به طور کلی می توان گزارش فعالیت مرداد ماه دپارس را معمولی و تا حدی ضعیف دانست.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها