بررسی عملکرد ۵ ماهه شرکت‌های گروه کاشی و سرامیک

بررسی عملکرد ۵ ماهه شرکت‌های گروه کاشی و سرامیک
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، بررسی عملکرد ۵ ماه اول سال ۹۸ شرکت‌های گروه کاشی و سرامیک نشان می‌دهد در مجموع این شرکت‌ها درآمد ۳۰۰ میلیارد تومانی ساختند. بررسی فروش شرکت‌های فعال در زمینه کاشی و سرامیک نشان می‌دهد، در مجموع این گروه با شش شرکت درآمد ۳۰۰ میلیارد و ۴۱ میلیون […]

به گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، بررسی عملکرد ۵ ماه اول سال ۹۸ شرکت‌های گروه کاشی و سرامیک نشان می‌دهد در مجموع این شرکت‌ها درآمد ۳۰۰ میلیارد تومانی ساختند.
 بررسی فروش شرکت‌های فعال در زمینه کاشی و سرامیک نشان می‌دهد، در مجموع این گروه با شش شرکت درآمد ۳۰۰ میلیارد و ۴۱ میلیون تومانی ساخته است. صنایع کاشی و سرامیک سصینا با ساخت درآمد ۹۵ میلیارد و ۷۶۶ میلیون تومانی بالاترین میزان درآمدی را در این گروه ساخته است و کارخانجات کاشی و سرامیک حافظ با درآمد ۲۱ میلیارد و ۶۸ میلیون تومانی کم ترین میزان درآمد را در این گروه داشته‌اند.

بررسی برآوردها و فروش عملیاتی گروه کاشی و سرامیک
کساوه  و کحافظ برای سال مالی ۹۸ مبلغ فروش برآوردی نداشته‌اند اما چهار شرکت دیگر در این گروه برای سال مالی ۹۸ درآمد براوردی در نظر گرفته‌اند. با توجه به اینکه ۵ ماه از سال مالی ۹۸ گذشته است انتظار می‌رود، شرکت ۴۲ درصد از میزان براورد سالیانه را پوشش دهند.
کلوند برای سال مالی ۹۸ درامد ۲۰۷ میلیارد و ۷۰۸ میلیون تومانی پیش بینی کرده است که طی ۵ ماه، درامد ۶۹ میلیارد و ۵۱۳ میلیون تومانی ساخته است. در واقع ۳۳% از مبلغ فروش برآوردی سالانه را محقق نموده است. بنابراین با توجه به گذشت ۵ ماه از سال مالی فاصله ۹ درصدی با مبلغ برآوردی دارد.
حتما بخوانید :  چه دلایلی باعث رشد بازار سرمایه شد؟کپارس برای سال مالی ۹۸ درآمد ۱۲۰ میلیارد تومانی برآوردی و در دوره ۵ ماهه منتهی به مرداد ۹۸ با ساخت درآمد ۵۰ میلیارد و ۶۱۸ میلیون تومانی، توانسته است ۴۲% از فروش برآوردی سال مالی ۹۸ را پوشش دهد، بنابراین عملکرد خوبی طی ۵ ماه گزارش کرده است و توانسته است به صورت کامل مبلغ برآوردی را پوشش دهد.
کسعدی برا سال مالی ۹۸ درامد ۷۷ میلیارد و ۵۴۱ میلیون تومانی را پیش بینی کرده است. با توجه به ساخت درآمد ۳۱ میلیارد و ۹۲۷ میلیون تومانی طی ۵ ماه، ۴۱% از فروش براوردی را محقق نموده است.بنابراین توانسته است پوشش کاملی از براوردها داشته باشد.
کترام برای سال مالی ۹۸ درآمد ۶۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی پیش بینی کرده است، با توجه به این که طی دوره ۵ ماهه منتهی به مرداد ۹۸ درامد ۳۱ میلیارد و ۱۴۹ میلیون تومانی ساخته است، توانسته است ۴۵% از درآمدهای برآوردی برای سال مالی ۹۸ را پوشش دهد، بنابراین می‌توان با در نظر گرفتن پوشش درآمد برآوردی، عملکرد کترام را در صدر گروه کاشی و سرامیک قرار داد.
بررسی درآمد مرداد ماه به تیر ماه
بررسی درآمد مرداد ماه شرکت‌های گروه کاشی و سرامیک نشان می‌دهد، درآمد کساوه و کسعدی در مرداد ماه نسبت به تیر ماه کاهش یافته است و درآمد کحافظ، کترام، کپارس و کلوند در مرداد ماه نسبت به تیر ماه افزایش یافته است.
حتما بخوانید :  هشتمین عرضه نفت خام سنگین در راه بورسدرآمد کساوه از ۲۵ میلیارد و ۳۵ میلیون تومان در تیر ماه کاهش ۳ میلیارد و ۴۹۷ میلیون تومانی (کاهش ۱۴ درصدی) داشته است. همچنین درآمد کسعدی در این دوره کاهش یک میلیارد و ۲۱۲ میلیون تومانی به ۷ میلیارد و ۲۵۴ میلیون تومانی رسیده است.
اما در میان شرکت‌های این گروه، کحافظ با رشد ۴۴ درصدی بالاترین میزان رشد را در این گروه داشته است. درآمد کحافظ از ۴ میلیارد و ۷۴۵ میلیون تومان با رشد ۲ میلیارد و ۶۵ میلیون تومانی به ۶ میلیارد و ۸۱۱ میلیون تومانی داشته است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال دریافت نمایید.