بررسی عملکرد هولدر‌های بیت کوین در طول زمان

بررسی عملکرد هولدر‌های بیت کوین در طول زمان

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

بررسی عملکرد هولدر‌های بیت کوین در بازه‌ی زمانی ۲-۳ ساله

همانطور که می‌دانید انتشار بیت کوین به ۲۱ میلیون واحد محدود شده است. نرخ انتشار بیت کوین نیز در تناوب زمانی چهار ساله و پس از اجرای هالوینگ به نصف کاهش می‌یابد.

تاکنون بیش از ۱۸٫۲۹ میلیون واحد بیت کوین استخراج شده است که ۸۷ درصد از کل رمزارزهای قابل انتشار را شامل می‌شود و در حقیقت تنها ۲٫۷ میلیون بیت کوین قابل انتشار باقی مانده است. به‌طور متوسط در هر روز ۱۴۴ بلاک در شبکه‌ی بیت کوین استخراج می‌شود، بنابراین محاسبات نشان می‌دهد که بر اساس پاداش استخراج کنونی هر بلاک(۱۲٫۵ بیت کوین) در هر روز ۱۸۰۰ بیت کوین منتشر می‌شود.

با این وجود، بخشی از ۱۸٫۲۹ میلیون بیت کوین که در گذشته استخراج شده است، از دسترس کاربران و همچنین گردش شبکه خارج شده است.

گزارش وب‌سایت Unchained Capital در یکم آوریل ۲۰۲۰، میزان هولدینگ بیت کوین در محدوده‌ی زمانی ۲-۳ سال گذشته را کمتر از ۱۵ درصد(۱۴٫۹۸) اعلام کرده است. یعنی تقریبا ۱۵ درصد از بیت کوین‌های استخراج شده در بازه‌ی زمانی ۲-۳ ساله دست نخورده باقی مانده است.

میزان نگه‌داری از بیت کوین

در حقیقت ارزش ۱۵ درصد از بیت کوین‌های منتشر شده(۲٫۷۴ بیت کوین) با در نظر گرفتن قیمت بیت کوین در سطح ۶,۹۰۰ دلار ۱۸,۹۰۶,۰۰۰,۰۰۰ دلار محاسبه می‌شود.

آخرین مرتبه در سال ۲۰۱۵ سطح ۱۵ درصدی نگهداری از بیت کوین‌های استخراج شده در محدوده‌ی زمانی ۲-۳ ساله(به میزان ۲٫۲۵ میلیون بیت کوین) تجربه شده بود. در این زمان بیت کوین در سطح قیمت ۳۴۵ دلار قرار داشته است. هم‌اکنون نیز ۱۵ درصد از بیت کوین‌های منتشر شده(۲٫۷۴ میلیون بیت کوین) در بازه‌ی زمانی ۲-۳ ساله نگهداری شده‌اند.

بررسی رفتار هولدرها در بازه‌های زمانی دیگر

بررسی سطح نگه‌داری از بیت کوین در بازه‌ی زمانی کوتاه مدت نشان می‌دهد که ۵٫۳۶ درصد از بیت کوین‌ها به مدت ۱۸-۲۴ ماه دست نخورده باقی مانده‌اند، همچنین ۱۰٫۷۳ درصد از بیت کوین‌ها به مدت ۱۲-۱۸ ماه و ۱۳٫۹۶ درصد از بیت کوین‌ها به مدت ۶-۱۲ ماه جابجا نشده‌اند.

مقایسه‌ی سطح نگه‌داری از دارایی‌ها در مدت زمان بیش از ۵ سال نشان می‌دهد که سهم این دارایی‌ها از ۱۳٫۰۷ درصد در سال ۲۰۱۵ به ۲۱٫۶۵ درصد در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است.

صرافی‌ها بزرگترین هولدر‌های بیت کوین

در نتیجه، تقریبا یک ششم بیت کوین‌های درگردش در بازه‌ی زمانی ۲-۳ ساله جابه‌جا نشده‌اند. اما در طول زمان سهم بزرگی از بیت کوین‌ها در صرافی‌ها ذخیره شده است.

صرافی‌ها

از زمان تجربه‌ی بازار صعودی بیت کوین در سال ۲۰۱۷ صرافی‌های زیادی برای مبادلات رمزارزها راه‌اندازی شده است. در نتیجه بر اساس گزارش کوینیت، صرافی‌ها هم‌اکنون به بزرگترین هولدر‌های بیت کوین تبدیل شده‌اند.

رایان ریدلاف(Ryan Radloff)؛ عضو هیئت مدیره‌ی کوین‌شیرز در سال گذشته مطلبی را در رابطه با میزان بیت کوین‌های ذخیره شده در صرافی‌ها منتشر کرده است. وی ارزیابی کرده است که صرافی کوین‌بیس(Coinbase) با نگهداری بیش از ۸۵۶,۰۰۰ بیت کوین بزرگترین هولدر این رمزارز محسوب می‌گردد. دیگر صرافی‌ها همانند بایننس(Binance)، بیت‌ترکس(Bittrex)، بیت‌فینکس(Bitfinex)، بیت‌استمپ(Bitstamp)، هوبی(Huobi)، کراکن(Kraken) و بیت‌مکس(BitMEX) بزرگترین هولدر‌های بیت کوین محسوب می‌شوند.

هم‌اکنون، برآورد می‌شود که صرافی‌ها و دیگر سرویس‌دهندگان واسطه ۱۶٫۶ درصد از بیت کوین‌های منتشر شده را نگه‌داری می‌کنند.

نظر شما نسبت به گزارش ارائه شده از عملکرد هولدرهای بیت کوین‌ها و نگهداری از بیت کوین‌ها در طول زمان چیست؟ آیا صرافی‌های رمزارزی در آینده نیز همچنان بزرگترین هولدر‌های بیت کوین باقی خواهند ماند؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.