بررسی صورت‌های مالی سه ماهه کگاز به همراه گزارش فعالیت تیر 98

بررسی صورت‌های مالی سه ماهه کگاز به همراه گزارش فعالیت تیر 98
خلاصه اخبار

فعالیت شرکت شیشه و گاز در زمینه تولید انواع بطری، بلور و سایر مصنوعات شیشه ای می باشد. ظرفیت اسمی این شرکت 107 هزار تن انواع بطری، بلور و جار می باشد که از شش ماهه دوم سال 98، 62 هزار تن دیگر به ظرفیت آن اضافه خواهد شد.

به گزارش سیگنال تحلیل صورت مالی سه ماهه و گزارش فعالیت شرکت شیشه و گاز تامین به شرح زیر است.

جایگاه شرکت از نظر صادرات محصولات بُطر شیشه ای به کشور های همسایه در بین تولید کنندگان داخلی رتبه اول را دارا می باشد. با متوقف شدن کارخانه مهرآباد، رتبه تولید محصولات بطر شیشه ای در رده چهارم می باشد که پس از راه اندازی فاز 2 با تولید روزانه 240 تن محصول و فاز 3 با تولید 150 تن به جایگاه اول بر می گردد.

صورت های مالی سه ماهه 98

شرکت شیشه و گاز در دوره ی سه ماهه 98، 36 میلیارد و 360 میلیون تومان درآمد عملیاتی داشته که نسبت به سال گذشته 100 درصد رشد کرده است. با اینحال بهای تمام شده تنها 44 درصد رشد کرده و به 19 میلیارد و 500 میلیون تومان رسیده که باعث شده سود ناخالص شرکت با رشد بسیار مطلوبِ 262 درصدی مواجه شود. سود ناخالص شرکت در این دوره به 16 میلیارد و 860 میلیون تومان رسیده است. (حاشیه سود ناخالص: 46 درصد)

هزینه ها فروش، اداری و عمومی با وجود افزایش 4 درصدی هزینه حقوق و دستمزد (تعداد نیروی انسانی نسبت به دوره ی مشابه 30 نفر کاهش پیدا کرده است. نسبت به سال گذشته 7 درصد کاهش یافته است. دلیل این امر کاهش هزینه مطالبات مشکوک الوصول و سایر هزینه ها است. سایر درآمد های عملیاتی نیز رشد زیادی داشته و به 1 میلیارد و 80 میلیون تومان افزایش یافته است.

بررسی صورت‌های مالی سه ماهه کگاز به همراه گزارش فعالیت تیر 98

هزینه های مالی شرکت نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش یافته و به 1 میلیارد و 500 میلیون تومان رسیده که علت آن افزایش تسهیلات مالی بوده است. این شرکت مجموعاً 60 میلیارد و 650 میلیون تومان تسهیلات دارد که از این بین 80 درصد آن ارزی می باشد اما نکته مثبت اینجاست که 72 درصد از کل تسهیلات، بلند مدت است که سبب می شود هزینه مالی فشار زیادی به سودسازی شرکت وارد نکند. (نسبت بدهی: 54 درصد)

نکته بسیار حائز اهمیت این است که کارخانه شمس آباد شرکت از سال 95 و به مدت 5 سال از مالیات معاف است. بنابراین این مسئله سبب شده حاشیه سود خالص نزدیک به حاشیه سود عملیاتی باشد.

در مجموع این شرکت در سه ماهه 98، 15 میلیارد و 590 میلیون تومان سود خالص (به ازای هر سهم 34 تومان) شناسایی کرده که نسبت به سال گذشته، 656 درصد افزایش یافته است.

بررسی صورت‌های مالی سه ماهه کگاز به همراه گزارش فعالیت تیر 98

Price: 1303

EPS TTM: 79

P/E TTM: 16.5

گزارش فعالیت تیر ماه 98

در گراف زیر، سهم فروش هر کدام از محصولات شرکت را آورده ایم؛ (بر اساس چهار ماه منتهی به تیر 98)

بررسی صورت‌های مالی سه ماهه کگاز به همراه گزارش فعالیت تیر 98

تعداد فروش

تعداد فروش بطر سبک داخلی در تیر ماه نسبت به میانگین ماهانه سه ماه گذشته، 24 درصد کاهش پیدا کرده است با اینحال تعداد فروش بطر سبک خارجی 51 درصد افزایش پیدا کرده است.

نرخ فروش

نرخ فروش بطر سبک داخلی با افزایش 11 درصدی نسبت به میانگین سه ماه اخیر مواجه شده است. این درحالی است که نرخ فروش بطر سبک خارجی 10 درصد کاهش یافته است.

مبلغ فروش

مبلغ فروش بطر سبک داخلی نسبت به سه ماه گذشته 14 درصد کاهش یافته است که عمدتا به کاهش تعداد فروش مربوط است اما مبلغ فروش بطر سبک خارجی 36 درصد افزایش یافته که دلیل آن به تعداد فروش بالای این محصول در تیر ماه بر می گردد.

به طور کلی این شرکت در تیر ماه 13 میلیارد و 600 میلیون تومان فروش داشته است که به نسبت میانگین سه ماه گذشته، 8 درصد افزایش یافته است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها