بررسی صورت‌های مالی سه ماهه غویتا به همراه گزارش فعالیت تیر 98

بررسی صورت‌های مالی سه ماهه غویتا به همراه گزارش فعالیت تیر 98
خلاصه اخبار

مبلغ فروش شرکت در تیر ماه نسبت به میانگین شش ماهه، 2 درصد افزایش داشته است. نرخ فروش نیز 14 درصد افزایش یافته است.

به گزارش سیگنال تحلیل صورت مالی سه ماهه و گزارش فعالیت شرکت ویتانا به شرح زیر است.

صورت های مالی شش ماهه 98

سال مالی شرکت ویتانا پایان آذر ماه است. طبق صورت های تلفیقی شش ماهه 98، این شرکت 125 میلیارد و 850 میلیون درآمد داشته که نسبت به دوره ی مشابه سال قبل، 78 درصد افزایش داشته است اما نکته ای که باعث عملکرد خوب این شرکت نشده است، افزایش 118 درصدی بهای تمام شده است. این شرکت 89 میلیارد و 900 میلیون بهای تمام شده شناسایی کرده و سود ناخالص شرکت به 36 میلیارد تومان رسیده که نسبت به دوره ی قبل 21 درصد افزایش داشته است.

سایر درآمد ها و هزینه های غیر عملیاتی افزایش چشمگیری (حدود 1000 درصد) داشته که ناشی از فروش دارایی ثابت بوده است. (تهاتر ملک و زمین واقع در استان قزوین با صندوق بازنشستگی صدا و سیما بابت قرارداد مشارکتِ تبلیغات تلوزیونی و رادیویی)

سود خالص شرکت با افزایشی 88 درصدی، به 238 میلیارد تومان رسیده است. این یعنی این شرکت در دوره ی شش ماهه 98 به ازای هر سهم 40 تومان سود ساخته است. P/E TTM: 16.3

گزارش فعالیت تیر ماه 98

محصول شرکت ویتانا انواع بیسکوییت است. مبلغ فروش شرکت در تیر ماه نسبت به میانگین شش ماهه، 2 درصد افزایش داشته است. نرخ فروش نیز 14 درصد افزایش یافته است. با افزایش بهای تمام شده به دنبال افزایش نرخ دلار، یکی از مواردی که شرکت های غذایی به دنبال آن هستند، افزایش نرخ فروش محصولات می باشد.

شرکت ویتانا تا به اینجای سال دو بار افزایش نرخ داشته است. به طوری که یک بار قیمت بیسکوییت از 1500 تا 1800 و یکبار از 1800 تا 2000 تومان افزایش یافته است. توجه کنید تاثیر افزایش نرخ دوم در صورت های مالی هنوز آشکار نشده است. (تاریخ افزایش نرخ: 2 مرداد 98) پس باید منتظر بود تا تاثیر این افزایش نرخ بر صورت های مالی شرکت آشکار شود.

اما افزایش نرخ فروش چه تاثیری بر صورت های مالی خواهد داشت؟

به طور مثال، حاشیه سود ناخالص شرکت ویتانا در سال 97، 63 درصد بوده است. این در حالی  است که حاشیه سود ناخالص در دوره ی جاری به 43 درصد رسیده است. (که با افزایش نرخ به حاشیه سود سال گذشته خواهد رسید)

باید در نظر داشته باشیم شرکت های غذایی همواره یک حاشیه سود ناخالص مشخص را در نظر دارند و هر زمان بهای تمام شده آن ها افزایش می یابد، به سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان درخواست افزایش نرخ می دهند. موضوعی که شرکت های غذایی همین الآن به دنبال آن هستند. (در صورت تصویب افزایش محتمل نرخ فروش محصولات غذایی، سود ناخالص این شرکت ها افزایش خوبی خواهد داشت)

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها