بررسی سودآوری لیزینگ رایان سایپا (ولساپا)

بررسی سودآوری لیزینگ رایان سایپا (ولساپا)
خلاصه اخبار

شرکت لیزینگ رایان سایپا یکی از اصلی ترین شرکت های لیزینگ خودرو در ایران می باشد. در این مطلب سودآوری لیزینگ رایان سایپا مورد بررسی قرار می گیرد.

بیش از 55 درصد از سهام این شرکت متعلق به شرکت خوروسازی سایپا بوده و از همین رو تمرکز این شرکت نیز بر روی فروش محصولات شرکت سایپا می باشد.

این شرکت 221 ریال در سال 96 و 227 ریال در سال 97، سود به ازای هر سهم ساخته است. شرکت در گزارش خود در پایان سال 97 پیش بینی کرده است که چیزی حدود 220 ریال سود برای سال 98 ایجاد گردد. با توجه به افزایش قیمت خودرو طی سال گذشته و همچنین رکود ایجاد شده در بازار نقدی خرید و فروش، می توان انتظار داشت مصرف کنندگان اقبال بیشتری نسبت به شرکت های لیزینگی داشته باشند. از همین رو می توان انتظار داشت شرکت در سال 98، سودی در حدود 27 تومان بسازد. با توجه به این موضوع، نسبت P/E تحلیلی سهم چیزی در حدود 5 خواهد بود. لذا این سهم را می توان یک گزینه جذاب برای سرمایه گذاری میان مدت محسوب کرد.

بررسی سودآوری لیزینگ رایان سایپا (ولساپا)
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها