بررسی روند معاملات بورس تهران در چهارمین روز از آذر ماه ۹۹

بررسی روند معاملات بورس تهران در چهارمین روز از آذر ماه ۹۹

به گزارش سیگنال به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه،

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، در معاملات بازار در چهارمین روز از آذرماه 1399، شاخص کل هم وزن نیز، با رشد دو هزار و 963 واحدی معادل 0.76 درصد، عدد 391 هزار و 849 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش یک هزار و 940 واحدی به رقم 256 هزار و 590 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 10هزار و 626 واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و 876 هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 12 هزار و 668 واحد کاهش به رقم یک میلیون و 19 هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 41 هزار و 42 واحد کاهش همراه بود و عدد 2 میلیون و 767 هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، فملی، فولاد، شستا، کگل، وامید و تاپیکو با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی خودرو، وتجارت، وبملت، وپارس، وبصادر و وپاسار، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس 22 میلیارد و 882 میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و 978 هزار نوبت معامله و به ارزش 198 هزار و 361 میلیارد ریال داد و ستد کردند.

روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می دهد که نمادهای معاملاتی شپنا، خودرو، شستا، و تجارت، شتران و خساپا، به عنوان پرتراکنش ‌ترین نمادهای بازار معرفی شده اند.

بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی خبهمن، وتوکا، وپارس، کماسه، ولپارس، حکشتی و وساپا با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای معاملاتی شستا، وملی، شبندر، خکمک، کفپارس و تپمپی بیشترین حجم عرضه را داشتند.

<!– wp:signal/reference-block {"text":"برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.”,”typeItem”:”stock”} /–>