بررسی روند بازار ارزهای دیجیتال در روزهای اخیر / چرا بیت‌کوین ۸ درصد افت کرد؟

بررسی روند بازار ارزهای دیجیتال در روزهای اخیر / چرا بیت‌کوین ۸ درصد افت کرد؟
خلاصه اخبار

قیمت بیت‌کوین که هفته گذشته از قله 14 هزار دلار هم عبور کرده بود، در معاملات روز سه‌شنبه به کمتر از 10 هزار دلار رسید. با این حال، روند نزولی بازار ارزهای دیجیتال از روز چهارشنبه متوقف شد.

به گزارش سیگنال به نقل از تجارت نیوز، قیمت بیت‌کوین که هفته گذشته از قله ۱۴ هزار دلار هم عبور کرده بود، در معاملات روز سه‌شنبه با افت حدود ۳۰ درصدی به کمتر از ۱۰ هزار دلار رسید.

این ارز دیجیتال که در هفته‌های اخیر با روند صعودی چشمگیری مواجه شده بود، روز گذشته با قیمت نه هزار و ۷۱۷ دلار معامله شد و افت روزانه ان حدود ۸٫۱ درصد محاسبه شده است.

این در حالی است که چهارشنبه گذشته قیمت بیت‌کوین پس از عبور از سطوح ۱۲ هزار دلار و ۱۳ هزار تنها طی دو ساعت به ۱۳ هزار و ۸۷۹ دلار رسیده بود.

بیت‌کوین در ماه‌های گذشته در کانال ۶ هزار دلار باقی مانده بود؛ اما پس از انکه فیس‌بوک از ارز رمزنگاری‌شده خود به نام لیبرا رونمایی کرد، بیت‌کوین نیز روند صعودی را اغاز کرد.

مارک زاکربرگ، مدیر فیس‌بوک اعلام کرده که لیبرا قرار است در سال ۲۰۲۰ به طور رسمی عرضه شود.

سایر ارزهای دیجیتال هم روز سه‌شنبه روند کاهشی به خود گرفتند و احتمال ادامه روند نزولی در روزهای اینده موجب وحشت سرمایه‌گذاران شد.

بیت‌کوین در سال ۲۰۱۸ سقوط کرد اما از ابتدای سال ۲۰۱۹ با رشد قابل توجهی مواجه شد. در حالی که برخی تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند قیمت ان بار دیگر به ۲۰ هزار دلار می‌رسد، برخی دیگر سقوط تا سطح سه هزار دلار را برای این ارز رمزنگاری‌شده محبوب پیش‌بینی می‌کنند.

نوریل روبینی، اقتصاددان امریکایی و منتقد ارزهای دیجیتال می‌گوید، قیمت بیت‌کوین در نهایت به صفر خواهد رسید. او در حساب توییتری خود نوشته است: ارزش ذاتی بیت‌کوین صفر است.

سرمایه‌گذاران امیدوارند ورود فیس‌بوک به وادی ارزهای دیجیتال مشروعیت بیشتری به ان ببخشد. رگولاتورها در سراسر جهان هشدار داده‌اند که این اقدام می‌تواند منجر به سخت‌گیری‌ها و کنترل‌های بیشتری در جهت حمایت از مصرف‌کنندگان شود.

مارک کارنی، رییس بانک مرکزی انگلستان هم به شکلی محتاطانه از لیبرا استقبال کرده است. او گفته است، بانک مرکزی از ورود ارزهای دیجیتال به سیستم مالی حمایت می‌کند با این حال هشدار داده که باید بالاترین استانداردهای نظارتی برای فیس‌بوک ایجاد شود.

به گزارش اف‌اکس‌استریت، روند نزولی بازار ارزهای دیجیتال روز چهارشنبه متوقف شد و تمام ارزهای رمزنگاری‌شده و الت‌کوین‌ها رشدی حدود یک تا ۱۲ درصد را تجربه کردند.

در معاملات روز چهارشنبه قیمت بیت‌کوین به ۱۱ هزار و ۴۰۳ دلار و در معاملات امروز هم به ۱۱ هزار و ۸۶۷ دلار رسید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.