برجسته ترین فرماندهان حزب الله که از سوی رژیم صهیونیستی ترور شده اند+عکس

برجسته ترین فرماندهان حزب الله که از سوی رژیم صهیونیستی ترور شده اند+عکس
خلاصه اخبار

از زمان شروع عملیات طوفان الاقصی و پس از شهادت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله در حمله جنگنده های صهیونیست ها به ضاحیه جنوبی بیروت که روز گذشته (شنبه) به طور رسمی توسط حزب الله اعلام شد، تعداد زیادی از رهبران این جنبش توسط رژیم صهیونیستی ترور شده و به شهادت رسیده اند.

العالم – لبنان

اسامی مهم ترین فرماندهان حزب الله که از زمان شروع عملیات طوفان الاقصی توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی ترور شده و به شهادت رسیده اند، به شرح زیر است :

– ابراهیم عقیل : از رهبران نظامی حزب الله که در زمان ناآرامی های سوریه ، نقشی مهم را در این کشور ایفا کرد و در سپتامبر 2024 ترور شد.

– احمد وهبی : در چند عملیات نظامی در جنوب لبنان شرکت کرد و در این مدت ، پست های ریاستی را در یگان آموزش مرکزی عهده دار بود. وی سپتامبر 2024 ترور شد.

– ابراهیم قبیسی : مسئولیت یگان نظامی بدر را در شمال رود لیطانی برعهده داشت و فرمانده سامانه موشکی و خمپاره ای حزب الله بود . وی سپتامبر 2024 ترور شد.

– محمد حسین سرور : یکی از پیشگامان طرح تولید پهبادها در لبنان بود که در تعدادی از عملیات مقاومت ضد اسرائیلی نظارت کرد و برای برخی از این عملیات برنامه ریزی کرده بود. وی سپتامبر 2024 ترور شد.

– محمد ناصر : یکی از برجسته ترین رهبران یگان الرضوان بود که بر تعدادی از عملیات نظامی ضد اسرائیلی نظارت داشت . وی ژوئیه 2024 ترور شد.

– فؤاد شکر : اولین و اصلی ترین مسئول نظامی حزب الله و اصلی ترین مشاور سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله است. وی ژوئیه 2024 ترور شد.

– سامی طالب عبدالله : فرمانده یگان النصر که بر تعداد زیادی از عملیات نظامی ضد اسرائیلی نظارت داشت. وی ژوئن 2024 ترور شد.

– وسام حسن طویل : او چندین سمت رهبری در حزب‌الله بر عهده داشت و بر موضوع تولیدات نظامی نظارت می‌کرد. وی ژانویه 2024 ترور شد.

– شیخ نبیل قاووق : عضو شورای مرکزی حزب الله و فرمانده یگان امنیت پیشگیرانه این گروه است. وی سپتامبر 2034 ترور شد.

علی الکرکی : فرمانده ارشد نظامی و عضو شورای جهادی حزب‌الله و فرمانده جبهه جنوبی این حزب است که نقشی برجسته‌ در چند عملیات نظامی داشت که مهم‌ترین آن‌ها در طول جنگ ژوئیه/تموز 2006 بود. وی سپتامبر 2034 ترور شد.

حزب‌ الله لبنان عصر شنبه (7 مهر ماه) در بیانیه ای با تایید شهادت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله اعلام کرد که سید حسن نصرالله در حمله جنایتکارانه عصر جمعه (6 مهر ماه) به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسید.

حزب‌الله در ادامه بیانیه خود با شهید سید حسن نصرالله عهد بست که به جهاد خود در مقابله با دشمن، حمایت از غزه و فلسطین و دفاع از لبنان استوار و شریف آن ادامه خواهد داد.

رژیم صهیونیستی مدعی شده است که در حمله عصر جمعه به ضاحیه بیروت، یست تن از فرماندهان حزب الله ترور شده اند.

منبع: العالم

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *