برجام با قیمت دلار چه می‌کند؟/ پیش‌بینی قیمت دلار در شهریورماه

برجام با قیمت دلار چه می‌کند؟/ پیش‌بینی قیمت دلار در شهریورماه
خلاصه اخبار

با اینکه خبری از نتیجه قطعی مذاکرات وین منتشر نشده، اما تا کنون قیمت دلار را وارد کانال ۲۹ هزار تومان کرد. آیا برجام قیمت دلار را کاهش می‌دهد؟

به گزارش سیگنال به نقل از تجارت نیوز

به گزارش تجارت‌نیوز، روزهای گذشته بازارهای مالی با کاهش همراه بودند. با اینکه هنوز خبر قطعی از نتیجه مذاکرات وین به گوش نرسیده، اما در این روزها سیگنال‌هایی از مذاکرات هسته ای برای بازارها ارسال شده است که قیمت دلار با کاهش همراه بود و وارد کانال 29 هزار تومان شد.

دلار در بازار آزاد بر اساس گزارش بعضی کانال‌های تلگرامی، مانند چند روز گذشته، روند کاهشی دارد و به کانال 29 هزار تومان بازگشته است. اما پاسخ مشروط ایران به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا و عدم واکنش صریح طرف اروپایی به این پاسخ، ابهامات بازار را نسبت به آینده افزایش داد. در نتیجه بازارهای مالی از جمله ارز دیروز افزایشی شدند. اما به تدریج انتشار برخی واکنش‌های مثبت در مورد حل شدن بخشی زیادی از اختلافات و اخباری در مورد تضمین‌های آمریکا امیدواری‌ها را در مورد آینده برجام افزایش داد.

دلار در روز گذشته روند کاهشی داشت و به حدود 29 هزار و 820 تومان رسید. معاملات غیرقانونی دلار فردایی نیز روند کاهشی داشتند.

ریزش قیمت ادامه دارد؟

آیا اخبار برجام بیش از این بر قیمت دلار تاثیر می‌گذارد؟ روند قیمتی در شهریور ماه چگونه است؟

برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: طبیعتا تاکنون توانستند که با خبرهای مثبتی که در مورد برجام می‌دهند، قیمت دلار را کنترل و نزدیک 10 درصد نیز کاهش بدهند.

او در ادامه افزود: اما تداوم این ریزش قیمت همچنان بستگی به اخبار برجامی دارد و تحلیلگران نمی‌توانند پیش‌بینی دقیقی کنند.

این کارشناس بازارهای مالی توضیح داد: باید به این نکته توجه کرد که ارزش ذاتی دلار بالاتر از ارقام فعلی است. اما اگر وافعا همین جو خوشبینانه ادامه پیدا کند و منجر به توافق شود، بانک مرکزی می‌تواند قیمت را کنترل و به سمت ارقام پایین‌تر از قیمت فعلی سوق دهد. بازه 26 تا 27 هزار تومان قیمت مطلوب سیاستگذار خواهد بود.

برچسب‌ها