بخش خدمات آمریکا در تقلا برای بازیابی مشاغل از دست رفته/ چه تعداد شغل در صنایع مختلف از بین رفت؟

بخش خدمات آمریکا در تقلا برای بازیابی مشاغل از دست رفته/ چه تعداد شغل در صنایع مختلف از بین رفت؟

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ زمانی که بیماری همه‌گیر کووید-19 با تمام نیروی خود به اقتصاد ایالات متحده در اواخر ماه مارس ضربه زد، سبب سقوط بازار سهام و شاخص‌های اقتصادی شد و نزدیک به 20میلیون شغل را در عرض چند هفته از بین برد.

بسیاری امیدوار بودند که این بحران به همان سرعتی که آمده بود از بین برود. و در حالی که برخی از بخش‌ها به دنبال کاهش محدودیت‌ها و دریافت مجوز بازگشایی نسبتا سریع بهبود یافتند، ما اکنون هشت ماه است که در این بحران به سر می‌بریم و بازار کار ایالات متحده هنوز 10میلیون شغل کمتر از سطح پیش از همه‌گیری دارد.

همانطور که در نمودار ارائه شده مشاهده می‌شود، اکثر مشاغل از دست رفته، بیشتر از مشاغل ارائه دهنده خدمات بوده، که باید گفت از کل 9.1میلیون شغل از دست رفته در بخش خدمات، 3.5میلیون مورد به تنهایی مربوط به بخش تفریحی و مهمان‌داری بوده است.

با وجود افزایش مداوم موارد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر این کشور، بعید به نظر می‌رسد که بخش قابل توجهی از این مشاغل تا پایان سال بازیابی شوند.

و با بیش از 12میلیون آمریکایی که در حال حاضر به کمک‌های بیکاری از طریق برنامه‌های اضطراری متکی هستند و ارائه آنها در پایان دسامبر به پایان می‌رسد، به نظر می‌رسد که وضعیت برای افرادی که در طول بیماری همه‌گیر شغل خود را از دست داده‌اند بدتر شود.

در نمودار ارائه شده، تعداد مشاغل از دست رفته در بخش‌های مختلف آمریکا را مشاهده می‌کنید؛

مشاغل خدماتی