بخش تحقیقاتی بایننس: حملات سایبری و خطاهای تکنولوژیکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های کاربران هستند

بخش تحقیقاتی بایننس: حملات سایبری و خطاهای تکنولوژیکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های کاربران هستند
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از کوینیت، صنعت رمزارزی در یک شبکه‌ی در هم و برهم مالی و فنی‌ پیچیده قرار گرفته است که توسط یک اپوزیسیون اصولی گرد هم امده تا با ارزهای متمرکز و سلاطین بزرگ اقتصاد جهانی مقابله کند. ارز غیرمتمرکز زاییده‌ی افکار یک دنیای تکنولوژی محور است که به طور […]

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

صنعت رمزارزی در یک شبکه‌ی در هم و برهم مالی و فنی‌ پیچیده قرار گرفته است که توسط یک اپوزیسیون اصولی گرد هم امده تا با ارزهای متمرکز و سلاطین بزرگ اقتصاد جهانی مقابله کند. ارز غیرمتمرکز زاییده‌ی افکار یک دنیای تکنولوژی محور است که به طور مداوم در حال توسعه می‌باشد، و براساس اعتقادات پیروان ان، بزرگ‌ترین خطر جهان رمزارزی نیز از همان نشات می‌گیرید. بخش تحقیقاتی بایننس

Binance Research

طبق جدید‌ترین مطالعات بخش تحقیقاتی صرافی بایننس با نام Binance Research که براساس یک نظرسنجی در ماه می ۲۰۱۹ انجام گرفته و تنها مشتریان سازمانی و VIP دنیای رمزارزی در ان شرکت کرده‌اند، «فناوری» اصلی‌ترین نگرانی صنعت رمزارزی می‌باشد. شرکت کنندگان در پاسخ به این سوال که در بین ۵ خطر بزرگی که امروزه گریبانگیر صنعت رمزارزی شده کدام از همه خطرناک‌تر است، گزینه‌ی «شکست‌ فناوری» را انتخاب کرده‌اند. به گفته‌ی این شرکت‌کنندگان مسایلی همچون هک یا فاش شدن اطلاعاتی از مهم‌ترین مشکلات این صنعت هستند.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، سایر نگرانی‌های موجود در فضای دارایی‌های دیجیتال به ترتیب اولویت عبارتند از تغییر در قوانین داخلی و بین‌المللی، مسایل حقوقی مربوط به برترین رمزارز پایدار بازار یعنی تتر(با نماد USDT)، افزایش نگرانی در رابطه با امنیت دارایی‌های دیجیتال، موضوع ازمون هوی(Hower Test)، و نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی.

فهرست پنج عامل خطرناک برای صنعت رمزارزی

براساس میانگین نمرات تمام شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، گزینه‌ی «شکست‌های فناوری» توانست رتبه‌ی اماری ۱/۶۷ را بدست اورد. در حالی که سه گزینه‌ی بعدی که مربوط به وجود نگرانی‌هایی در رابطه با حریم خصوصی بودند، به ویژه حضور رمزارزهای مربوط به حریم خصوصی همچون مونرو(با نماد XMR) و زی‌کش(با نمادZEC) توانستند رتبه‌ی اماری بین ۲ و ۳ را بدست اورند.

این گزارشات عدم نگرانی‌ در رابطه با مسایل حقوقی و قانونی تتر را «تعجب‌اور» توصیف کرده است. علاوه بر این، فعالیت‌های درون سازمانی بین صرافی بیت‌فینکس، پلت‌فرم iFinex و تتر باعث جلب نقد‌های قابل توجهی از سمت بخش بزرگ‌تری از جامعه‌ی رمزارزی شده است.

Binance Research در گزارشات خود همچنین جزییاتی در رابطه با عواملی که می‌توانند به عنوان «رانندگان بالقوه» و شتاب‌دهنده‌ی صنعت رمزارزی عمل کنند را لیست کرده است. در این فهرست هشت عامل احتمالی و شدت تاثیرگذاری ان‌ها لیست شده است. لازم به ذکر است که پاسخ‌های فوق در ماه می ۲۰۱۹ ارایه شده‌اند، از این رو هیجانات و مسایل مربوط به Libra(پروژه‌ی بلاک‌چینی شرکت فیس‌بوک) در این لیست قرار ندارد.

فهرست ۸ عاملی که می‌توانند به جهش صنعت رمزارزی منجر شوند

همانطور که در تصویر می‌بینید گزینه‌ی «تغییر در قوانین بین‌المللی و محلی» با میانگین رتبه‌ی ۱/۷۹ یکی از مهم‌ترین عوامل رشد صنعت رمزارزی انتخاب است. پس از مسایل قانونی، دوم گزینه که از نظر شرکت‌کنندگان بیشترین تاثیر در جهش صنعت رمزارزی خواهد داشت «مفهوم ETF» بوده است. در حال حاضر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده(یا SEC) دو پیشنهاد ETFبیت‌کوین برجسته در اختیار دارد و اعلام نموده که تصمیم‌گیری نهایی در مورد این دو پیشنهاد در اوکتبر ۲۰۱۹ گرفته خواهد شد.

اخیرا نام‌های بزرگی نامزد ورود به فضای رمزارزی شده‌اند، از جمله موارد نام‌اشنایی همچون Fidelity و شعبه‌ی اختصاصی مربوط به دارایی‌های دیجیتال شرکت سرمایه‌گذاری که بر روی مبادله و خدمات صندوق نگهداری رمزارزی تمرکز دارد و توانسته در بین عوامل رشد صنعت رمزارزی جایگاه سوم را از ان خود کند. بانک بزرگ JP Morgan هم نیز به واسطه‌ی دارایی دیجیتال داخلی خودش که رمزارز JPM Coin نام دارد، به عنوان هشتمین عامل مهم در رشد صنعت رمزارزی معرفی شده است.

فیس‌بوک و رمزارز Libra که بر روی بلاک‌چین بومی این شرکت فعالیت خواهد داشت و توسط سبدی از ارزهای فیات پشتیبانی می‌شود، به همراه یک کیف‌پول سفارشی و پشتیبانی توسط نرم‌افزار‌های پیام‌رسان کمپانی فیس‌بوک نیز عناوین کلیدی دیگری برای از بین بردن شک و تردید‌ عموم مردم نسبت به دارایی‌های دیجیتال در نظر گرفته شده‌اند و از این رو توانسته‌اند در رتبه‌ی ششم قرار بگیرند.

شرکت سامسونگ که قصد ادغام کیف‌پول‌های رمزارزی در محصولات اتی خود را دارد هم به عنوان یکی دیگری از عوامل اصلی پذیرش عمومی و سهولت دسترسی به رمزارزها در نظر گرفته شده و توانسته در جایگاه هفتم قرار بگیرد.

رتبه‌ی سوم و چهارم این لیست هم به مبادله‌ی قرارداد‌های اتی و گزینه‌‌ی قراداد‌ مشتقات ارایه شده توسط پلت‌فرم Bakkt مربوط است که پیش‌بینی می‌شود در اواخر سال ۲۰۱۹ عرضه خواهند شد.

البته با توجه به عدم تنوع در افراد شرکت‌کننده یا فقدان کاربران عادی در این نظرسنجی، نتایج بدست امده از ان را نمی‌توان خیلی جدی و مناسب در نظر گرفت. Binance Research این لیست مربوط به رتبه‌بندی خطرات و عوامل جهش صنعت رمزارزی را تنها به سرمایه‌گذاران سازمانی ارایه می‌کند، سرمایه‌گذارانی که بیت‌کوین و حوزه‌ی دارایی‌های دیجیتال به جای «وسیله‌ی مبادله» یا «یک روش پرداخت» و یا حتی یک ابزار جهت «ازادی مالی»، به عنوان یک «وسیله‌ی سرمایه‌گذاری» در نظر دارند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.