با نصف شدن پاداش استخراج لایت کوین ایا قیمت ان تغییر می کند؟

با نصف شدن پاداش استخراج لایت کوین ایا قیمت ان تغییر می کند؟
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از میهن بلاکچین، با نزدیک شدن به نصف شدن پاداش استخراج (Halving) لایت‌کوین، امیدها و تردیدهای بیشتری در ذهن علاقه مندان به این ارز دیجیتال اغاز شده است. سوالات زیادی در رابطه با اثرات جانبی فرایند هاوینگ که منجر به کاهش پاداش ماینرها خواهد شد وجود دارد. در حالی […]

به گزارش سیگنال به نقل از میهن بلاکچین،

با نزدیک شدن به نصف شدن پاداش استخراج (Halving) لایت‌کوین، امیدها و تردیدهای بیشتری در ذهن علاقه مندان به این ارز دیجیتال اغاز شده است. سوالات زیادی در رابطه با اثرات جانبی فرایند هاوینگ که منجر به کاهش پاداش ماینرها خواهد شد وجود دارد. در حالی که اکثر کارشناسان به تغییر قیمت‌ها بعد از هاوینگ باور دارند، اما هنوز عده‌ای وجود دارند که نسبت به این تغییرات  اطمینان کافی را ندارند.

بنیانگذار لایت‌کوین، چارلی لی (Charlie Lee)، اخیراً تایید کرده است که هاوینگ خیلی زود اتفاق می افتد و پاداش استخراج لایتنینگ برای اولین بار نصف می شود:

 

فرایند هاوینگ به عنوان روشی برای حفظ قدرت خرید ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود. این یک روش معمول برای ارزهای دیجیتال است و حتی بیت‌کوین نیز از این روش استفاده کرده است.

کد لایت‌کوین شامل قانونی است که پاداش همه ماینرها را به نصف کاهش می‌دهد. در حال حاضر، پاداش استخراج ۲۵ لایت کوین (تقریباً ۲,۵۰۰ دلار) برای هر بلاک تعیین شده است. اما به دنبال وقوع هاوینگ، به ۱۲.۵ لایت کوین (تقریبا ۱,۲۰۰ دلار) برای هر بلاک کاهش می یابد.

چنین روشی برای ارزهای رمزنگاری شده کاملاً ضروری به نظر می رسد. “کوین‌ها ابتدا باید به نوعی توزیع شوند و نرخ ثابت به نظر بهترین فرمول است.” این ایده توسط ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) در سال ۲۰۰۸ مطرح شد.

انتظار می رود که نصف شدن پاداش لایت‌کوین در روز دوشنبه ۵ اگوست (۱۴ مرداد) اتفاق بیفتد.

پس از اعلام این خبر، لایت‌کوین در حال حفظ نقطه امن قیمتی خود در منطقه سبز است. اگرچه پیش‌بینی می‌شود که قیمت طی هفته‌های اینده به رشد خود ادامه دهد، اما وضعیت واقعی در حال حاضر کاملاً متفاوت به نظر می‌رسد. در زمان نوشتن این خبر، لایت کوین چهارمین ارز دیجیتال برتر تقریبا بیش از ۲.۲۷٪ از ارزش خود را در طول ۲۴ ساعت از دست داده است.

لایت‌کوین اکنون در بازار  با ۹۵.۴۲ دلار معامله می‌شود. حجم معاملات روزانه تقریباً۲,۷۰۰ میلیارد دلار و ارزش بازار ۶ میلیارد دلار است. اگرچه این قیمت در مقایسه با قیمت ان در ماه ژوین که ۱۴۵ دلار معامله می شد بسیار کاهش یافته است، اما در مقایسه با نرخ ۶۱ دلار که می توان در سه ماهه اول ۲۰۱۹ مشاهده می شد، خوش بینانه تر به نظر می رسد.

با این حال ۲ روز به هاوینگ مانده است و باید بپذیریم که افزایش قیمت پیش از نصف شدن پاداش استخراج به اندازه انتظار نمی باشد و به نظر نمی رسد که بتواند روند نزولی را بشکند. با این وجود ممکن است نصف شدن پاداش ماینینگ عامل مثبتی باشد که بتواند بر تغییر قیمت تاثیر بگذارد.

نصف شدن پاداش استخراج بیت‌کوین

اما همانطور که قبلاً اشاره کردیم لایت کوین تنها کوینی نیست که هاوینگ را تجربه خواهد کرد. بیت‌کوین که ۸۵ درصد از کل موجودی ان استخراج شده است نیز منتظر هاوینگ خود است. انتظار می‌رود که هاوینگ بیت‌کوین در سال ۲۰۲۰ اتفاق بیفتد. در حال حاضر، پاداش استخراج این ارز دیجیتال برتر ۱۲.۵ بیت کوین برای هر بلاک در نظر گرفته شده است و بعد از رویداد هاوینگ به ۶.۲۵ بیت کوین خواهد رسید.

یاداوری می‌کنیم که رویداد هاوینگ قبلی در سال ۲۰۱۶ دقیقاً قبل از افزایش قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۱۷ اتفاق افتاده است. به همین دلیل است که بسیاری از علاقه مندان باور دارند که ممکن است در اینده نزدیک اتفاقی مشابه برای لایت‌کوین بیافتد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.