با شرکت رایان هم افزا (رافزا) آشنا شوید

با شرکت رایان هم افزا (رافزا) آشنا شوید
خلاصه اخبار

شرکت رایان هم افزا در سال 1384 توسط ترکیبی از شرکت‌های معتبر فعال در صنعت فناوری اطلاعات تاسیس شد.

شرکت رایان هم افزا در سال 84 توسط ترکیبی از شرکت‌های معتبر فعال در صنعت فناوری اطلاعات و با حمایت و سرمایه گذاری جمعی از فعالان بازار سرمایه با هدف ارائه‌ی اولین راهکار جامع و یکپارچه‌ی بازار سرمایه تاسیس شد. فعالیت اصلی شرکت تولید نرم افزارهای مورد نیاز کارگزاران بورس، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و بانک‌ها و ارائه خدمات نرم افزاری بر آن اساس بوده است. این شرکت طی 15 سال فعالیت میزبان 66 کارگزاری بورس اوراق بهادار(60 درصد بازار)، 52 کارگزاری بورس کالا (55 درصد بازار)، 56 کارگزاری در حوزه معاملات بر خط(55 درصد بازار)، 10 بانک و 170 صندوق سرمایه‌گذاری مشترکت فعال(70 درصد بازار) بوده است.

سرمایه و ترکیب سهامداران رافزا

سرمایه شرکت رایان هم افزا در زمان تاسیس 1.250 میلیارد تومان بوده که به مرور و طی چند مرحله افزایش سرمایه در سال 98 به 200 میلیارد تومان رسیده است. نمودار زیر ترکیب سهامداران این شرکت را نشان می‌دهد.

با شرکت رایان هم افزا (رافزا) آشنا شوید

موضوع فعالیت شرکت رایان هم افزا

موضوع فعالیت شرکت طراحی، تولید و مشاوره در زمینه نرم افزار به غیر از نرم افزارهای رسانه ای و فرهنگی هنری، اخذ مجوزهای لازم و شبکه های رایانه‌ای و سیستم اطلاع رسانی، سرمایه‌گذاری، خرید و فروش، واردات، صادرات تجهیزات رایانه‌ای می‌باشد. این شرکت در حال حاضر نزدیک به 41 محصول متنوع در حوزه فعالیتی خود ارائه می‌دهد.

منابع کسب درآمد

محصولات و خدمات شرکت رایان هم افزا شامل 5 گروه محصول می‌باشد که قیمت‌گذاری آن‌ها ابتدای هر سال توسط هیئت مدیره شرکت انجام می‌شود و صورت حساب مشتریان در دوره‌های سه‌ماهه صادر می‌شود.

استراتژی تعیین قیمت برای هر کدام از این دسته‌ها در امیدنامه شرکت ذکر شده است و ما در این قسمت به ارائه سرفصل های درآمد شرکت برای این گروه ها اکتفا می‌کنیم. این سرفصل‌ها در جدول زیر ذکر شده است.

با شرکت رایان هم افزا (رافزا) آشنا شوید

روند درآمد زایی رایان هم افزا

در نمودارهای زیر شما می‌توانید روند تغییرات سود خالص شرکت را در کنار در آمد بخش های مختلف آن مشاهده کنید و به مقایسه روند تغییرات آن‌ها بپردازید.

با شرکت رایان هم افزا (رافزا) آشنا شوید

نمودار زیر سهم هر بخش از منابع درآمد را از کل درآمد ناخالص شرکت در سال 98 نشان می‌دهد.

با شرکت رایان هم افزا (رافزا) آشنا شوید

همانطور که مشاهده می‌کنید درصد بالایی از درآمدهای این شرکت وابسته به خدمات نرم افزاری و واحد کارگزاری شرکت می‌باشد که با توجه به رونق فوق العاده بازار در سال 99؛ رشد بالایی در درآمدهای این بخش صورت گرفته است.

در صورت های مالی سه ماهه اول سال مالی 99 شرکت رایان هم افزا از افزایش نزدیک به 5 برابری سود خالص خود نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داده است که دلیل اصلی آن افزایش قابل ملاحظه تعداد کاربران و افزایش حجم معاملات ذکر شده است.

شما می توانید جهت رصد بازار و اخبار عرضه اولیه ها به کانال Signal_tahlil (تحلیل با سیگنال) بپیوندید.
برای اطلاع از عرضه اولیه های جدید، آخرین نسخه اپلیکیشن سیگنال را دانلود و با مراجعه به بخش عرضه اولیه در قسمت سهام نوتیفیکیشن مربوط به آن را فعال کنید.
برچسب‌ها
نظرات کاربران
  • با سلام میخواستم بپرسم چرا در یک عرضه اولیه به یک اندازه سود زیان در پتفوی لحظه باهم فرق میکند

  • سلام خسته نباشین واسه عرض اولیه که فرمودین آپ سیگنال استفاده کنید رو از کجا میتونیم فعال یا دانلود کنیم باتشکر از برنامتون

    • سلام، برای اطلاع از آخرین وضعیت عرضه اولیه ها و اخبار بازار سرمایه اپلیکیشن سیگنال رو از (این لینک) دانلود کنید

  • چرادارایکم نمیادپرتفوی من الان۱۲روزه درخواست دادم

    • سلام، معمولا بررسی درخواست های تغییر کارگزار ناظر چند روزی زمان میبرد

  • سلام من دراین کارگزاری هستم ازمورخ ۱۷تیردرخواست تعقییرکارگزارناظربرای سهام دارایکم دادم بخدانیازدارم سهمموبفروشم چراتوپرتفوی من نمیشینه هرروزداره میادپایین ومن اززمانیکه قیمتش۲۸۵۰۰تومن بودقصدفروش داشتم الان که حدود۲۴۰۰۰تومنه هنوزنوشته دردست اقدام…خسته شدم چرانمیادبخدامیخوام باپولش رباط پسرم راعمل کنم خداروخوش نمیاد

    • سلام، فرآیند ثبت درخواست تغییر کارگزار ناظر در کارگزاری های مختلف با سرعت های متفاوتی در حال انجام هست، برای پیگیری و سرعت دادن به این فرآیند باید با پشتیبانی کارگزار خودتون تماس بگیرید

  • سلام من عرضه اولیه رافزا رو خریداری کردم مقدار 6 سهم برام اومد 35 تومن از پولم بلوکه شده داخل کارگزاری مفید چرا آزاد نمیشه؟

  • با سلام،من میخواستم بدونم که چطوری میشه بعد از اینکه یه عرضه اولیه انجام میشه،بایداونو خرید.من الان از زمانی که آریا وپیزد وپویا عرضه شده هر ساعت که گفته من ثبت سفارش دادم پول از حساب من کم شده ولی ساعت 18برمیگرده.لطفا راهنمایی کنید.

    • سلام، عملکرد شما درست بوده اما از نظر سرعت افرادی که در اولین لحظه قبل از شما درخواست خرید داده اند تعداد سهام بیشتری از سهام عرضه شده در اون روز رو درخواست دادند و در نتیجه چیزی به شما نرسیده

  • لطفاتمامی عرضه اولیه را جهت اطلاع واحتمالاخرید برام ایمیل شود.باسپاس

    • سلام دوست عزیز، برای اطلاع یافتن از تمامی عرضه اولیه ها می توانید از امکانات اپ سیگنال بر روی گوشی موبایل استفاده نمایید

    • سلام، برای اطلاع یافتن از زمان عرضه اولیه ها می توانید از امکانات اپ سیگنال استفاده نمایید

  • با سلام من خواستارمعرفی عرضه اولیه های سودآورهستم باتشکر!