بایننس هم درگیر دعوی حقوقی ریپل و کمیسیون بورس آمریکا شد!

بایننس هم درگیر دعوی حقوقی ریپل و کمیسیون بورس آمریکا شد!

به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال،

تیم حقوقی ریپل ادعا می‌کند فروش توکن‌های XRP که کمیسیون بورس آمریکا آن را غیرقانونی خوانده است، در این کشور انجام نشده و به همین خاطر مشمول قانون ثبت اوراق بهادار نمی‌شود. وکلای ریپل به دادگاه گفته‌اند که برای اثبات ادعای خود به مدارکی نیاز دارند که در اختیار صرافی بایننس است.

به گزارش کوین تلگراف، وکلای برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse)، اخیراً اسنادی را به دادگاه ارائه کرده‌اند که بایننس را هم در دعوی حقوقی ریپل و کمیسیون بورس آمریکا درگیر می‌کند.

بر اساس پرونده‌ای که روز دوشنبه در دادگاه ناحیه جنوبی نیویورک تشکیل شده است، تیم حقوقی گارلینگهاوس مدارکی را درخواست کرده است که «به پرونده ریپل و کمیسیون بورس مربوط می‌شود و از راه دیگری به‌غیر از هولدینگ بایننس، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه صرافی بایننس در جزایر کیمن، قابل دسترسی نیست». در این پروند به قوانین وزارت امور خارجه ایالات متحده و کنوانسیون لاهه اشاره شده است و از دادگاه خواسته شده تا نامه‌ای را برای اداره مرکزی جزایر کیمن ارسال کند و از آنها بخواهد تا شواهد و مدارک را از بایننس دریافت کنند.

در این پرونده آمده است:

آقای گارلینگهاوس بر مبنای حسن نیتی که دارد تصور می‌کند که هولدینگ بایننس مدارک و اطلاعات خاصی را در اختیار دارد که به این پرونده مربوط می‌شود و مشخصاً در رابطه با فرآیند آن دسته از تراکنش‌های XRP است که ظاهراً توسط آقای گارلینگهاوس و در پلتفرم‌های معاملات ارزهای دیجیتال خارجی انجام شده است.

به نظر می‌رسد که وکلای گارلینگهاوس قصد دارند با مطرح کردن این موضوع که مدیرعامل ریپل بیش از 357 میلیون توکن XRP را در پلتفرم‌های «بین‌المللی» و به سرمایه‌گذارانی از «سراسر جهان» فروخته است، ادعاهای کمیسوین بورس آمریکا را به چالش بکشند. این تیم حقوقی با استناد به بخش پنجم قانون اوراق بهادار آمریکا که در سال 1933 تصویب شده است، توضیح می‌دهد که ادعای کمیسیون بورس آمریکا در رابطه با غیرقانونی بودن فروش توکن‌های XRP، تنها به فروش‌ و عرضه اوراق بهادار در داخل ایالات متحده مربوط می‌شود و معاملات خارجی را در بر نمی‌گیرد. اسناد خواسته‌شده از بایننس هم ممکن است حاوی شواهدی باشد که این ادعا را تایید می‌کند.

در پرونده‌ای که تیم حقوقی گارلینگهاوس تشکیل داده آمده است:

همان طور که کمیسیون بورس هم می‌داند، فروش توکن‌های XRP آقای گارلینگهاوس در پلتفرم‌های معاملات ارزهای دیجیتال خارج از آمریکا انجام شده است. چیزی که آقای گارلینگهاوس به‌دنبال آن می‌گردد مربوط به اثبات این موضوع است که فروش و عرضه [توکن‌های XRP] که کمیسیون بورس به آن اشاره کرده است، در این کشور انجام نشده و مشمول قانونی که این کمیسیون در این پرونده به آن استناد کرده نمی‌شود.

این درخواست مربوط به شکایتی است کمیسیون بورس آمریکا در ماه دسامبر (آذر) علیه ریپل مطرح کرد و در آن شرکت ریپل، گارلینگهاوس و هم‌بنیان‌گذار این شرکت یعنی کریس لارسن (Chris Larsen) را به «فروش غیرقانونی اوراق بهادار XRP» متهم کرد. تیم حقوقی ریپل هم پیش از این گفته بود که توکن XRP بیشتر چیزی شبیه به بیت کوین و اتریوم است و کمیسیون بورس آمریکا هم به‌جای آنکه این ارزهای دیجیتال را به عنوان اوراق بهادار شناسایی کند، در دسته کالاها قرار داده است.

با این حال به نظر می‌رسد که ریپل قصد دارد با مقایسه مسئله فروش‌‌های داخلی و فروش‌های بین‌المللی XRP، موضوع پرونده را تغییر دهد و یا اینکه جایگاه خود را در دادگاه تقویت کند. گارلینگهاوس و لارسن در ماه ژوئن (خرداد) از مقامات بین‌المللی خواسته بودند تا مدارکی را در رابطه با تعدادی از صرافی‌های غیرآمریکایی از جمله بیت استمپ (Bitstamp)، هوبی (Huobi) و آپ بیت (Upbit) به آنها ارائه کنند. قرار است مرحله بررسی شواهد دادگاه ریپل و کمیسیون بورس آمریکا تا 15 اکتبر (23 مهر) سال جاری به پایان برسد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.