بایننس به لیست سیاه یک شرکت مخابراتی روسیه اضافه شد

بایننس به لیست سیاه یک شرکت مخابراتی روسیه اضافه شد

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

بایننس در روسیه مسدود شد

 به نظر می‌رسد که مقامات روسیه به دنبال توقف فعالیت‌های صرافی بزرگ بایننس(Binance) در این کشور هستند. طبق گزارش منتشر شده در روز ۲۴ام سپتامبر در کانال رسمی بایننس در تلگرام، یکی از رگلاتورهای مخابرات روسیه به نام روسکام‌نازور(Roskomnadzor) وب‌سایت با‌یننس را به عنوان یکی از عوامل انتظار اطلاعات ممنوعه، به لیست سیاه خود اضافه و دسترسی کاربران به آن را محدود کرده است.

روسیه بایننس مسدودسازی
وب‌سایت بایننس در روسیه مسدود شد

طبق بیانیه‌ی بایننس، این پلت‌فرم به دلیل انتشار و توزیع داده‌های مربوط به خرید ارزهای دیجیتالی همچون بیت کوین در لیست سیاه این رگلاتوری قرار گفته است. گلب کوستارف(Gleb Kostarev) رئیس عملیاتی بایننس در روسیه و شما اروپا، با‌یننس پس از دریافت اعلان مربوط به مسدودسازی دامنه‌ی آن توسط روسکام‌نازور، سریعاً اطلاعیه‌ی آن را به اشتراک گذاشته است.

گزارشات بدست آمده از کاربران بایننس در روسیه حاکی از آن است که علی‌رغم اضافه شدن دامنه‌ی این صرافی در لیست وب‌سایت‌های ممنوع و اعلام محدودیت برای آن، اغلب کاربران توانسته‌اند بدون هیچ ابزار اضافی همچون VPN و نرم‌افزارهای تغییر آی‌پی، به آن دسترسی پیدا کنند. با بررسی وب‌سایت روسکام‌نازور می‌توان مشاهده کرد که نام با‌یننس همچنان در لیست سیاه قرار دارد.

رویکرد بایننس نسبت به این رویداد

در اعلامیه‌ی عمومی با‌یننس، مدیران این شرکت اعلام کرده‌اند که هیچ اطلاعات در رابطه با اعمال محدودیت پیش از روز ۲۴ام سپتامبر در دسترس نیست. همچنین گفته شده که «پیش از اعمال این محدودیت‌ها، ما هیچ اخطار یا اعلامیه‌ای از طرف آژانس‌های نظارتی، خدمات دولتی یا دادگاه‌ها دریافت نکرده‌ایم. ما در حال حاضر برای بررسی و پیگیری موضوع مشاوران حقوقی خود را مطلع کرده‌ایم، به تمام کاربران روسی بایننس هم اطمینان می‌دهیم که هیچ اختلالی در خدمت‌رسانی به آن‌ها وجود نخواهد داشت و تمامی دارایی‌های رمزارزی آن‌ها ایمن هستند».

گرچه وب‌سایت بایننس به لیست سیاه یکی از بزرگ‌ترین ارائه دهندگان خدمات مخابراتی روسیه اضافه شده است، اما به نظر نمی‌رسد که این رویداد ارتباطی با برنامه‌های بایننس جهت راه‌اندازی کارت اعتباری رمزارزی در کشور روسیه داشته باشد.

شایان ذکر است که در روزهای پایانی ماه آگوست نیز روسکام‌نازور وب‌سایت بست‌چینج(BestChange.ru) را هم به لیست سیاه خود اضافه کرد. بست‌چینج یکی از بزرگ‌ترین وب‌سایت‌های جمع‌آوری اطلاعات مرتبط با حوزه‌ی رمزارز و صرافی‌های رمزارزی در روسیه است که در آن می‌توان داده‌های مربوط به بیش از ۴۰۰ صرافی محلی را مشاهده کرد.

نظر شما در رابطه با اضافه شدن نام بایننس به لیست سیاه یک رگلاتوری مخابراتی چیست؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.