بایننس، زیر ذره‌بین نهادهای نظارتی و مالی قرار گرفت

بایننس، زیر ذره‌بین نهادهای نظارتی و مالی قرار گرفت

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

بایننس درگیر شد

صرافی بایننس که بزرگ‌ترین پلت‌فرم مبادله‌ی رمزارز جهان از لحاظ حجم مبادلاتی به شمار می‌آید، اکنون توسط وزارت دادگستری ایالات متحده(DOJ) و همچنین دفتر خدمات درآمد داخلی آمریکا(IRS) تحت بررسی قرار گرفته است.

در حال حاضر موضوع دقیق این بررسی‌ها و تحقیقات تایید نشده است، با این حال این دو نهاد مالی و نظارتی آمریکا به طور معمول با مسائل مالیاتی و جرائم پولشویی سروکار دارند.

طبق گزارشات منتشر شده توسط منابع نزدیک به بایننس، دفتر خدمات درآمد داخلی آمریکا در این ماجرا نه تنها به دنبال بررسی و تحقیق در رابطه با وضعیت مالی کاربران بایننس است، بلکه تمامی کارمندان و کارکنان بالقوه‌ی این شرکت را هم مورد هدف قرار داده است.

صرافی بایننس
صرافی بایننس

پلت‌فرم بایننس طی سال‌های متمادی زیر ذره‌بین نهاد‌های نظارتی بوده است، به عنوان مثال این صرافی آنلاین در حال حاضر تحت بررسی کمیسیون مبادلات آتی کالا(CFTC) است تا مشخص شود آیا بایننس به شهروندان آمریکایی اجازه‌ی دسترسی به پلت‌فرم‌های عمومی را داده و یا دسترسی آن‌ها را به نسخه‌ی آمریکایی محدود کرده است.

البته بایننس مدعی شد که به طور فعال از دستیابی شهروندان ایالات متحده به محصولاتی که نیازمند اجازه و دستور کمیسیون مبادلات آتی کالا هستند، جلوگیری به عمل آورده و تمامی الزامات قانونی و نظارتی در حوزه‌های قضائی آمریکا را هم رعایت می‌کند.

تعهدات قانونی رعایت می‌شود

بایننس در بیانیه‌ای که در توییتر منتشر نموده، اعلام کرده است که «ما تعهدات قانونی خود را بسیار جدی گرفته و به طور فعال با نهاد‌های نظارتی و اجرای قانون در حال همکاری هستیم. ما برای ساخت یک برنامه‌ی انطباق با الزامات قانونی که شامل اصول مبارزه با پولشویی و ابزارهای استفاده شده توسط موسسات مالی برای شناسایی و رسیدگی به فعالیت‌های مشکوک است، سخت تلاش کرده‌ایم».

صرافی بایننس Binance
پست توییتری مدیرعامل بایننس

در ماه اکتبر سال گذشته گزارشاتی منتشر شد که ادعا می‌کرد پلت‌فرم بایننس در حال برنامه‌ریزی برای فرار از قوانین و الزامات ایالات متحده است. بایننس نیز در پاسخ از انتشار کننده‌ی این گزارش شکایت کرد و تمامی ادعاهای وارده را تکذیب نمود، هرچند که پس از مدتی از تداوم و پیگیری این شکایت صرف‌نظر کرد.

آقای چانگ‌پنگ ژائو(Changpeng Zhao) مدیرعامل و بنیانگذار صرافی بایننس برای احتیاط بیش از حد در زمینه‌ی محل استقرار شرکت و همچنین عدم تقابل با نهاد‌های نظارتی مشهور است. گرچه دفتر مرکزی بایننس و مقر فعالیت‌های اصلی این پلت‌فرم مبادلاتی در جزایر کایمن واقع شده، اما چانگ‌پنگ ژائو همواره مدعی است که بایننس هیچ دفتر مرکزی ندارد.

نظر شما در رابطه با این رویکرد نهاد‌های نظارتی آمریکا و سخت‌گیری‌های موجود چیست؟ آیا این دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه و رویکرد ضد رمزارز در نهایت منجر به پیروزی نهاد‌های نظارتی و سیستم مالی سنتی خواهد شد؟ نظرات و پیشنهادات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.