بایدن به گزارش‌های ریاست جمهوری دسترسی پیدا می‌کند

بایدن به گزارش‌های ریاست جمهوری دسترسی پیدا می‌کند

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

به گزارش پایگاه خبری هیل، اظهارات جن ساکی، سخنگوی تیم انتقالی بایدن در جمع خبرنگاران پس از آن مطرح شد که سخنگوی دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکاسه شنبه اطلاع داد که کاخ سفید به این نهاد اطلاعاتی مجوز داده است تا روزانه گزارش های ریاست جمهوری را به اطلاع بایدن برسانند و این بخشی از روند انتقالی است.

به گزارش اقتصادآنلاینبه نقل از ایسنا، گرچه دونالد ترامپ هنوز به شکست در انتخابات اذعان نکرده و نتایج را به چالش میکشد، تایید او اما برای رسیدن گزارش روزانه به دست بایدن ضرورت داشت. این سند یک خلاصه کتبی از اطلاعات مهم است که رئیس جمهوری منتخب به صورت روزانه دریافت می کند.

اداره خدمات عمومی دوشنبه به بایدن گفت که دولت ترامپ برای فرایند گذار آماده است، چند هفته پس از آنکه بایدن به عنوان پیروز انتخابات سوم نوامبر شناخته شد. دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا هم منتظر نظر همین سازمان بود تا به پیروزی بایدن اذعان کند و بعد این نهاد بتواند گزارش های اطلاعاتی را به دست او برساند.

سخنگوی این نهاد اطلاعاتی آمریکا گفت: پس از رهنمود قانونی “قانون انتقال ریاست جمهوری” دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا از تیم انتقالی حمایت لازم را به عمل می آورد.

هنوز مشخص نیست که آیا بایدن و ترامپ در جریان این فرایند دیدار خواهند کرد یا خیر ولی معمولا این کار انجام می شود. کیت بدینگفیلد، سخنگوی بایدن گفت که دیدار این مقام ها طی این مدت چندان اهمیتی ندارد ولی بایدن سه شنبه گفت اگر ترامپ چنین درخواستی کند آماده دیدار با اوست.

بدینگفیلد هم پیش بینی کرده از روز دوشنبه آینده گزارش‌های اطلاعاتی در اختیار جو بایدن قرار گیرد.

او گفت: روند انتقال قدرت به خوبی پیش می‌رود، این پیشرفت بسیار امیدوارکننده از چند روز پیش آغاز شد که سازمان خدمات عمومی آمریکا همکاری در این زمینه را آغاز کرد و نامه “مارک میدوز”، رئیس کارکنان کاخ سفید مفید بود.

مشاور تیم انتقالی بایدن خاطر نشان کرد: تیم ما توانست به اطلاعاتی که نیاز دارد دست پیدا کند و این روند به صورت کارآمد ادامه دارد و مهم است که به همین صورت ادامه پیدا کند.