بانک مرکزی چین رمزارزها را نوعی ابزار سرمایه‌گذاری ارزیابی می‌کند

بانک مرکزی چین رمزارزها را نوعی ابزار سرمایه‌گذاری ارزیابی می‌کند

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

بانک مرکزی چین در حال بررسی رمزارزها به عنوان ابزار سرمایه‌گذاری

لی بو(Li Bo) که اخیراً معاونت بانک مرکزی چین(PBoC) را بر عهده گرفته است، دیدگاه مثبتی نسبت به رمزارزها دارد. وی پس از اشاره به موضع مبهم کشورهای جهان نسبت به رمزارزها، در رابطه با مزایای این فناوری به عنوان ابزار سرمایه‌گذاری صحبت کرده است.

بر اساس گزارش یک روزنامه‌نگار چینی با نام کولین وو(Colin Wu)، معاون بانک مرکزی با اشاره به ممنوعیت پیشنهاد اولیه‌ی سکه و مبادلات رمزارزها در چین اظهار داشت که هنوز ریسک‌های قانون‌گذاری برای بانک‌های مرکزی وجود دارد. اما اعلام کرد در حالی که بانک مرکزی چین تغییر در قوانین را بررسی می‌کند به اجرای «مقررات صنعت رمزارزی» ادامه خواهد داد. معاون بانک مرکزی چین در این مصاحبه از بررسی رمزارزها به عنوان ابزار سرمایه‌گذاری نیز خبر داده است.

وی اظهار داشت:

ما معتقدیم که بیت کوین و رمزارزهای پایدار نوعی دارایی رمزگذاری شده هستند. دارایی‌های رمزنگاری شده گزینه‌ای برای سرمایه‌گذاری هستند و خودشان یک ارز محسوب نمی‌شوند. بنابراین انتظار داریم که رمزارزها به عنوان ابزار سرمایه‌گذاری و یا سرمایه‌گذاری جایگزین در آینده نقش مهمی را ایفاء کنند. Li Bo

نظارت سختگیرانه بر رمزارزهای پایدار

معاون بانک مرکزی چین معتقد است که برای نظارت بر رمزارزهای پایدار منتشر شده توسط شرکت‌ها باید قوانین نظارتی قدرتمند‌تری برای این دارایی‌ها وضع شود:

در صورتی که هر رمزارز پایداری به‌طور گسترده به عنوان ابزار پرداخت استفاده شود، باید همانند بانک‌ها و موسسات مالی تحت نظارت دقیق قرار بگیرد. Li Bo

بنظر می‌رسد که لی به عنوان یکی از مدیران اصلی بانک مرکزی چین موضع قدرتمندی برای ارزیابی رمزارزها به عنوان ابزار ذخیره‌سازی ثروت دارد. اظهارات وی با رویکرد رئیس سابق بانک مرکزی چین در ایجاد تمایز میان «اقتصاد واقعی» و اقتصاد مبتنی بر ارزهای دیجیتالی مطابقت دارد: «امور مالی ارائه‌ی خدمات در اقتصاد واقعی را شامل می‌گردد. ارزها و یا دارایی‌های دیجیتالی باید با اقتصاد واقعی ترکیب شوند و خدمات مبتنی بر این دارایی‌ها در اقتصاد واقعی ارائه شود.»

بر اساس گزارش کوینیت، دولت چین به‌طور جدی در حال آزمایش پروژه‌ی ارز دیجیتالی بانک مرکزی است و قصد دارد از این فناوری به عنوان ابزار پرداخت استفاده کند.

نظر شما نسبت به اظهارات اخیر معاون بانک مرکزی چین در رابطه با رمزارزها چیست؟ آیا بانک مرکزی چین از بیت کوین و دیگر رمزارزها به عنوان روشی برای ذخیره‌ی دارایی استفاده خواهد کرد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.