بانک مرکزی سوئیس و بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی روی یک ارز دیجیتال ملی کار می‌کنند

بانک مرکزی سوئیس و بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی روی یک ارز دیجیتال ملی کار می‌کنند
به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال،

بهار سال ۲۰۱۹ بود که آگوستین کارسنتز (Agustin Carstens)، مدیرکل بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی موسوم به BIS آخرین اخطار خود را پیرامون لزوم اتخاذ اقدامات احتیاطی در مورد ارزهای دیجیتال ملی صادر کرد. از آن هنگام، مدت زیادی سپری نشده، اما ورق به نفع ارزهای دیجیتال برگشته است.

به گزارش کوین دسک، یکی از سایت‌های خبری چین فاش کرده است که بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی که در واقع بانک مرکزی تمام بانک‌های مرکزی جهان است، درصدد است تا با همکاری بانک مرکزی سوئیس، مراحل آزمایشی ارز دیجیتال ویژه خود را کلید بزند.

بنوئر کوئره (Benoit Coeure)، رئیس مرکز نوآوری BIS در اجلاس باند (Bund) که در فاصله ۲۳ تا ۲۵ اکتبر (۲ تا ۴ آبان) در شانگهای برگزار شد، فاش کرد که طرح مفهومی پروژه‌ای ابتکاری تا پیش از پایان سال جاری میلادی وارد فاز آزمایشی می‌شود تا با هدف یافتن کاربردهای ارز دیجیتال ملی در معاملات عمده‌فروشی، مورد بررسی قرار گیرد.

 از جمله مواردی که در این پروژه قرار است ارزیابی شود، می‌توان به قابلیت تعامل دوسویه ارز دیجیتال با سامانه‌های پرداخت موجود، نقش آن در شناسه دیجیتال و رهگیری سازگاری مالی اشاره کرد.

کوئره می‌گوید که بررسی این موارد، مستلزم کار بیشتر روی فناوری بلاک چین است که زیرساخت ارز دیجیتال ملی را تشکیل می‌دهد.

علاوه بر این، بانک‌ تسویه حساب‌های بین‌المللی به‌دنبال یافتن پاسخی برای این سؤال است که چگونه می‌توان از ارز دیجیتال ملی برای تسهیل پرداخت‌های برون‌مرزی استفاده کرد.

به‌گفته کوئره، مرکز نوآوری بانک‌ تسویه حساب‌های بین‌المللی هم‌اکنون در حال انجام مراحل آزمایشی پروژه ارز دیجیتال خود در سنگاپور، سوئیس و هنگ کنگ است و قصد دارد به‌زودی در دیگر کشورها از جمله آلمان، فرانسه، بریتانیا، سوئد و کانادا نیز کار خود را گسترش دهد.

نظرات کوئره که پیش‌تر یکی از اعضای هیئت مدیره بانک مرکزی اروپا بود، پیرامون ارزهای دیجیتال ملی پس از آن منتشر می‌شود که بانک‌ تسویه حساب‌های بین‌المللی به‌همراه هفت بانک مرکزی دیگر با انتشار گزارشی، اصول بنیادین ارزهای دیجیتال ملی را تشریح کردند.

اگرچه بسیاری از مقامات بانک‌های مرکزی سرتاسر جهان می‌گویند که هنوز در حال ارزیابی و مطالعه اولیه ارزهای دیجیتال ملی هستند، اما به‌نظر می‌رسد که حرکتی عمومی برای عرضه ارزهای دیجیتال ملی در آینده‌ای نزدیک آغاز شده است. هم‌اکنون به‌گفته مدیران بانک مرکزی اروپا عرضه یوروی دیجیتال بسیار محتمل است و ارزهای دیجیتال ملی روسیه، کره جنوبی و ژاپن نیز مراحل آزمایشی خود را سپری می‌کنند.

گفتنی است بانک مرکزی چین، پیشگام این حوزه است و چندین سال است که در حال توسعه ارز دیجیتال ملی خود بوده است. پروژه این بانک هم‌اکنون مراحل آزمایشی پایانی خود را طی می‌کند.

در میان تمام کشورها اما مجمع‌الجزایر باهاما پیش از همه دست به کار شد و هفته گذشته، ارز دیجیتال ملی خود را عرضه کرد.